Ovde ste
Home > Automobili > Šampion je poznat, vreme je za egzibiciju

Šampion je poznat, vreme je za egzibiciju


Svi znamo da idealna staza Formule 1 ne postoji. Odnosno postoji, negde u slojevima naše mašte, zajedno sa onim ostrvom sa par palmi i velikim žutim suncem koje uranja u okean ili golom/košem u poslednjoj sekundi utakmice kojim rešavamo lokalni derbi. OK, za neke od nas, možda čak i na nekom požutelom papiru iz detinjstva kada smo u nedostatku interneta moždane vijuge zabavljali nečim stvarno kreativnim. Ali kada se vratimo u realnost i te izmaštane ideje uporedimo sa asfaltnim trakama na kojima se male šarene formule vrte u krug, brazilska lepotica u godinama ima i te kako pravo da se kandiduje makar za poziciju prve pratilje u tom nemogućem izboru.

Svi znamo i zašto.

Kratak krug znači dve stvari – razlika po krugu između automobila se sa desetinki smanji na stotinke, pa i najmanja greška ima veliki uticaj na startne pozicije a kada trka jednom počne, preticanje zaostalih vozača postane zanimacija vrlo brzo posle gašenja crvenih svetala. Za trkanje, i jedno i drugo ima pozitivan efekat.

Visinska razlika omogućava onaj strmi uspon na fantastičnu ciljnu ravninu-krivinu gde betonom oivičena staza ulazi u kanjon prepun glasnih, praktično fudbalskih navijača što ne samo da stavlja na test snagu najboljih motora koje je trkački svet ikada proizveo – a koji su već dodatno opterećeni relativno visokom nadmorskom visinom – i pruža sjajnu priliku za preticanje na kočenju za ulazak u naredni krug, već i proizvodi atmosferu koju čak ni Silverston ili Monca ne mogu da dostignu.

Zatim su tu vremenski uslovi, sa kišom koja uvek preti – a češće nego igde drugde tu pretnju i realizuje – i temperaturnim amplitudama asfalta koje efikasno brišu svo predznanje koje su timovi stekli na slobodnim treninzima.

Konačno, ako izuzmemo autodrome koji su mnogo duže u kalendaru, nigde drugde istorija tako snažno ne pritiska svaki metar asfalta kao ovde, na brežuljcima Sao Paula, gde smo gledali kako se titule osvajaju i gube u samo nekoliko krivina. Otići ću i korak dalje pa reći da svako ko sebe iole smatra ljubiteljom Formule 1 mora imati bar jedno neverovatno sećanje sa ovog mitskog mesta. Sigurno se slažete sa tom ocenom?

Uz sve napisano, sasvim je logično da Formula 1 planira da već za par godina Veliku nagradu Brazila preseli na stazu koja još nije ni počela da se gradi negde u Rio de Žaneiru, jer malo ko je tako efikasan u postizanju autogolova kao sport koji volimo.

No, to je priča kojoj ćemo se vratiti neki drugi put, ovde umetnuta samo da nas podseti da uživanje u blagodetima Interlagosa nije garantovano u godinama pred nama pa pre nego što i ovu stazu dodamo nizu nikad neprežaljenih lokacija kao što su Kjalami, Dižon ili Votkins Glen hajde makar da u kolektivno sećanje utisnemo još neki magični moment sa ove čudesne staze.

A današnja trka, koja ne odlučuje skoro ni o čemu – osim ako vas baš ne zanima ko će završiti kao trećeplasirani vozač ili šestoplasirani odnosno osmoplasirani tim u aktuelnom šampionatu – baš zbog toga može da nam pruži sve ono zbog čega volimo Formulu 1. Na prve tri startne pozicije imamo tri različita tima: Verstapen je uvek gladan pobeda, Seb pokušava da povrati izgubljeni primat u crvenoj garaži a svetski šampion je izjavio da će sada, kada je titula obezbeđena, moći da bude još agresivniji na stazi. Biće sigurno zabavno gledati i Leklera kako se probija sa niske startne pozicije zbog kazne usled promene motora, ili šta može Albon protiv Botasa, dok nas kao i obično očekuje i vatromet međusobnog preticanja ekipa iz sredine tabele.

Kada se podvuče crta, pred nama je egzibiciona trka kakvu smo retko imali prilike da gledamo, u kojoj najbolji vozači možda ne mogu nešto značajno da dobiju, ali i te kako mogu da izgube. Za razliku od užasnog Abu Dabija koji nas čeka za dve nedelje, ovo je trka koja ne sme da se propusti.



Source link

Nekretnine Srbija besplatni oglasi

Slični

Оставите одговор

Top