Ovde ste
Home > Ekonomija > BRUKA SBB! PLATILI BINDŽOVANJE SENKI NAD BALKANOM, a dobili prekide i blokadu?!

BRUKA SBB! PLATILI BINDŽOVANJE SENKI NAD BALKANOM, a dobili prekide i blokadu?!


Kupovina svih epizoda serije unapred ili takozvano “bindžovanje”, koje poslednjih nedelja na sva usta reklamira i prodaje kompanija SBB, najobičnija je prevara i mamac za lakoverne potrošače.

Naime, taj kablovski operater je od 8. novembra svojim korisnicima prodavao sve epizode nove serije “Senke nad Balkanom 2” za 990 dinara, uz obećanje da mogu da ih pogledaju kad god žele u narednih 30 dana, piše Zaštitnik potrošača.

Zakon je jasan, ako potrošač ne dobije ono što je platio, vi ste ga prevarili, niste ispoštovali ugovor i on ima pravo na odštetu
Dejan Gavrilović, “Efektiva”

Međutim, kada je masa naivnih potrošača, od čega 10.000 samo u prva tri dana, uplatila tu opciju očekujući da će uživati u svih 10 epizoda omiljene serije, SBB-u se blokirala i pokvarila EON platforma i niko nije mogao da pogleda nijedan minut.

Nezadovoljni kupci danima su zvali kol-centar ove kompanije i ostavljali komentare na njihovom nalogu na Tviteru, ali SBB nije ništa učinio, već se samo uporno pravdao da nisu očekivali tako veliko interesovanje za “bindžovanje” i da EON platforma nije tehnički izdržala.

printscreen

 

Da sve bude gore, umesto da se pokriju ušima i danonoćno rade na popravljanju sistema kako bi svojim korisnicima omogućili uslugu koju su im prodali, u SBB-u su odmah krenuli da reklamiraju “bindžovanje” za svoje ostale serije, iako znaju da je EON platforma u kvaru i da će tako ponovo prevariti potrošače.

Stručnjaci i predstavnici Udruženja potrošača, povodom tog skandala, za Zaštitnik potrošača kažu da je SBB obmanuo svoje potrošače jer im nije pružio uslugu koju su platili, i da po zakonu mora da ih obešteti. Oni su pozvali nadležno ministarstvo da rigorozno kazni tu kompaniju zbog velike obmane.

Nove ponude

Predsednik potrošačkog udruženja “Efektiva” Dejan Gavrilović rekao je da je taj kablovski operater, po ko zna koji put, pokazao da ima velikih propusta u poslovanju na štetu korisnika.

– Ako ste nekome prodali uslugu da može da gleda svih deset epizoda serije, kada god želi u 30 dana, onda to morate da mu omogućite. Zakon je jasan, ako potrošač ne dobije ono što je platio, vi ste ga prevarili, niste ispoštovali ugovor i on ima pravo na odštetu.

Šta je bindžovanje

Reč “bindž” ili dolazi sa engleskog govornog područja i u našem jeziku nema adekvatan prevod. U engleskom ona označava obično kratak period u kom dozvoljavamo sebi da preterujemo sa nekom aktivnošću.

Reč se prvi put pojavila 1850. godine i najčešće se odnosila na preterivanje u jelu i piću u negativnom kontekstu, a sada je ponovo postala popularna i odnosi se na gledanje filmova i serija.

Primera radi, to vam je kada čekate da se “nakupi” određeni broj epizoda neke serije i onda ih sami ili u društvu pogledate sve odjednom, satima i bez prestanka.

Ovaj fenomen, koji bismo u srpskom jeziku najpribližnije preveli izrazom “filmski maraton”, danas koriste operateri i vlasnici kanala kada sve epizode neke nove serije unapred prodaju gledaocima i onda ih oni odmah odgledaju i ne moraju da čekaju od nedelje do nedelje da vide šta će se dogoditi na kraju.

Zamislite da nekome prodate opciju da u 30 dana može da odgleda celu sezonu serije i onda zbog vaših problema on to ne može da koristi dok vi to ne popravite. I tako vi to popravljate 25 dana i korisniku ostane samo pet dana da odgleda sve epizode. Pa šta treba, da zbog greške operatera potrošač ne jede, ne spava, ne ide na posao da bi odgledao sve što je pošteno platio.

Veliki broj ljudi ne bi ni kupio tu opciju da je znao da će imati tako malo dana i ovo im je sada sve poremetilo. SBB bi morao da nadoknadi potrošačima sve dane koje su platili a EON platforma nije radila. U slučaju da to ne urade, ovo je težak primer nepoštene poslovne prakse i svi korisnici imaju pravo da ih tuže i traže naknadu štete.

U tom slučaju ćemo reagovati i mi kao organizacija, a moralo bi da reaguje i Ministarstvo trgovine i da to najoštrije kazni – rekao je Gavrilović, i dodao:

– Posebno je strašno što oni znaju da imaju tehnički problem i da ljudi ne mogu da gledaju sadržaj koji su platili, i uprkos tome reklamiraju “bindžovanje” za svoje druge serije. Oni tako privlače još korisnika da kupe to i potom budu prevareni jer platforma ne funkcioniše kako treba. To samo pokazuje koliko propusta u poslovanju ima ta kompanija i koliko su nefer prema svojim korisnicima – jasan je naš sagovornik.

Zloupotreba monopola

S njim se slaže i predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević, koji smatra da SBB napokon mora biti strogo kažnjen zbog kršenja zakona, a potrošači obeštećeni i za materijalnu i za nematerijalnu štetu.

– Ovaj kablovski operater zloupotrebljava svoj monopolski položaj za nepoštenu poslovnu praksu i varanje potrošača. Najgora stvar je što su doveli korisnike u situaciju da nemaju alternativu niti drugu opciju da dobiju uslugu koju su platili, a oni im je onemogućavaju. Takve stvari se ne smeju dozvoljavati i moraju se najstrože sankcionisati.

Savetujem prevarene potrošače da sudskim putem traže naknadu i materijalne i nematerijalne štete, jer im je kablovski operater ovim propustom na određeni način poremetio planove. Uz to, pozivam nadležne organe da se pozabave ovim slučajem i da napokon SBB bude kažnjen za sve propuste i prevare koje su napravili na štetu potrošača.

Meni zaista nije jasno zbog čega naši sudovi godinama ćute. Da li je moguće da se državni organi plaše jednog operatera i da ne sprovode zakon, koji je izuzetno jasan i koji SBB svaki čas krši – decidan je Bogosavljević.

SBB: Izvinjavamo se, mnogo se izvinjavamo

“Kako vas nije sramota”, “Prevarili ste me, serija ne radi, a u kol-centru se niko ne javlja”, “Kako ste mogli da nam prodate seriju koju ne možemo da gledamo”, “Po ko zna koji put se razočaravam u vas”, “Nikad više neću ništa kupti od vas”…

To su samo neki od stotina tvitova rezigniranih i prevarenih korisnika koje su danima postavljali na Tviter nalog ove kompanije. Umesto racionalnog objašnjenja i otklanjanja tehničkih problema, kompanija SBB se samo izvinjavala i objašnjavala kako to nije očekivala, ponavljajući stalno jedan te isti komentar.

– Kao kompanija koja je oduvek bila prva u postavljanju novih standarda, tako smo i ovaj put doneli odluku da uvedemo sistem “bindžovanja” prvi put u Srbiji. Velika zainteresovanost za naš projekat “Senke nad Balkanom” prevazišao je naša očekivanja i došlo je do preopterećenja EON platforme – bila je mantra koju je na Tviteru uporno ponavljao SBB.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE
Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs





Source link

Nekretnine Srbija besplatni oglasi

Slični

Оставите одговор

Top