Ovde ste
Home > Ekonomija > Voza i sa 21 godinom: Manjak ofera podstakao predloge o izmenama zakona o saobraaju

Voza i sa 21 godinom: Manjak ofera podstakao predloge o izmenama zakona o saobraaju


Beograd — Izmenama Zakona o bezbednosti saobraaja na putevima bie ukinuta obaveza da prou dve godine izmeu dobijanja C i D kategorije vozakih dozvola.


Izvor: Blic

Foto: Depositphotos, kzenon

Foto: Depositphotos, kzenon

Prevoznici smatraju da bi trebalo dozvoliti i da se voza autobusa moe postati sa 21, umesto sadanjih 24 godine.

“Ova izmena se odnosi na ukidanje ekanja dve godine nakon sticanja dozvole za C kategoriju da bi se moglo polagati za D dozvolu, a oekujemo da e novi zakon koji je u pripremi doneti sputanje starosne granice sa 24 na 21 godinu za vozae autobusa”, rekao je Zoran Todorevi, direktor “Evropa busa” iz Valjeva, lan odbora grupacije za putniki saobraaj Privredne komore Srbije za “Blic“.

Iako ocenjuje da su izmene zakona dobre, on kae da verovatno u startu nee doi do velikog smanjenja broja nedostajuih vozaa, jer ostaje uslov 24 godine. Dodaje da e tek kada se ta granica spusti na 21 godinu moi da se kae da je zavren “neki deo posla”.

Kako kae, to je reenje koje je na snazi u vie zemalja Evropske unije.

“U Nemakoj, gde najvie ljudi iz Srbije odlazi, sa 21 godinom moete da postanete voza autobusa na prigradskim linijama do 50 kilometara” kae Todorevi.

On smatra da bi se kroz dualno obrazovanje i dokolavanje dolo do potrebnog broja profesionalnih vozaa. Do predloenih promena zakona dolo je na inicijativu grupacije prevoznika PKS jer Srbiji nedostaje izmeu 6.000 i 8.000 profesionalnih vozaa.

Sa druge strane, vlasnik jedne novosadske auto-kole kae da se smanjenjem starosne granice za vozae problem nee reiti.

“Ako vam doe neko bez iskustva i dovoljne mentalne zrelosti, mada ne moraju godine uvek biti merilo zrelosti, bojim se da emo samo dobiti vie udesa. Te norme su tu pre svega zbog bezbednosti u saobraaju, a sada kad nam fali vozaa, hajde da dozvolimo da mladi sa tek isteklom probnom vozakom, ako su poloili sa 17 godina, odmah uskoe u kamion. Jasno je da se eli nadomestiti broj vozaa koji odlaze zbog boljih materijalnih uslova, ali pre svega vozae treba stimulisati da ostanu”, kae na sagovornik.

Dodaje da ansu mladima treba da damo, ali da smo ve ranije, pre zaotravanja propisa kada su profesionalni vozai izlazili sa malim fondom asova, pravili loe kadrove. Polaganje C i D po njegovom svedoenju nikada nije bilo popularnije, kao to je sada ve i obiaj da ima mnogo prekvalifikovanih polaznika sa zavrenim fakultetom.

Milan Boovi iz Komiteta za bezbednost saobraaja kae da Srbija, naalost, u ovom trenutku drugog reenja nema.

“Ako se snizi starosna granica, treba uvesti i dodatnu obuku. To su uradile i mnoge evropske zemlje, smanjile su starosnu granicu na 21 godinu, ali oni umesto 40 asova sluaju 280. Nama trebaju konstruktivna reenja koja e da spasu na transport za koji se borimo, ne treba samo da prepisujemo tue zakone. Mladi vozai mogli bi, primera, da voze minibus, ne treba im odmah dati dabldeker i verujte, to e ve pomoi prevoznicima”, izjavio je Boovi.

Kako smatra, vozae ne moemo spreiti da ne odu, ali e to tee uiniti sa 21 godinom. Sa druge strane, ozbiljni prevoznici spremni su da stipendiraju vozae, a dobrim ugovorom mogu da ga veu na odreeni period.





Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Оставите одговор

Top