Ovde ste
Home > Ekonomija > U IKEI OBMANJUJU POTROŠAČE?! Iako na sajtu tvrde da robu imaju na stanju, po završetku kupovine ČEKA VAS GORKO RAZOČARENJE!

U IKEI OBMANJUJU POTROŠAČE?! Iako na sajtu tvrde da robu imaju na stanju, po završetku kupovine ČEKA VAS GORKO RAZOČARENJE!


Ukoliko na sajtu piše da je neki proizvod dostupan samo za onlajn kupovinu, ne znači da je zaista tako, u šta se uverila i naša sagovornica Jovana Ilić iz Beograda, piše Zaštitnik potrošača.

Robna kuća “Ikea” obmanjuje kupce informacijama o dostupnosti proizvoda i na taj način ih, lošim i nepotpunim oglašavanjem, dovodi u zabludu!

Ukoliko želite da se o stanju nekog proizvoda informišete na sajtu, ispod svake slike ćete imati označenu cenu i njegovu dostupnost, odnosno da li ga možete kupiti u samoj robnoj kući ili pak samo putem interneta, uz opciju da stigne na kućnu adresu ili da ga podignete lično u samoj “Ikei”.

Ukoliko jasno na sajtu stoji istaknuto da je proizvod dostupan, nedopustivo je da nakon završetka kupovine dobijete informaciju da ga ipak nema. To je obmana potrošača NOPS

Međutim, to je samo jedna štura informacija na sajtu ove švedske kompanije, jer je u praksi sasvim drugačije! Jedna od žrtava takvog oglašavanja i loše poslovne prakse poznate kompanije bila je i Jovana Ilić. Ona je htela da kupi novogodšinji poklon za ćerku, ali ni slutila nije da će bez njega ostati!

Dete ostalo bez poklona

– Redovno kupujem u “Ikei”, i to uglavnom u robnoj kući, a ne onlajn. Međutim, ovog puta nisam imala izbora jer je, prema informacijama o dostupnosti proizvoda, igračku koju sam izabrala moguće pazariti samo onlajn.

Htela sam da poručim drveni krevetić sa posteljinom za lutke, jer je to ćerka poželela od Deda Mraza. Obišla sam celu prodavnicu, međutim nije ga bilo, a to su mi potvrdili i sami radnici. Ušla sam na njihov sajt i, zaista, pisalo je da ga na stanju u samoj robnoj kući očekuju tek od 31. januara do 7. februara.

Zastitnik potrošača/fotomontaža

 

Tako sam od tri ponuđene opcije za kupovinu imala dostupnu samo onlajn kupovinu – objasnila nam je Jovana, a onda i otkrila kako je dovedena u zabludu:

– Kako bez naloga ne možete da obavite porudžbinu, uredno sam ga napravila, unela sve potrebne podatke i postala registrovani član “Ikee”. Obeležila sam željeni proizvod, ubacila ga u korpu, i izabrala način plaćanja.

Dobro pazite kada naručujete onlajn

Prilikom naručivanja proizvoda preko internet platforme ove švedske kompanije dobro pazite, jer se može desiti da vam se udvostruči broj naručenih proizvoda a da to i ne primetite (pogledajte sliku)!

Prema rečima Jovane Ilić, jedina sreća u nesreći što krevetića nije bilo na stanju kada je drugi put pokušala da ga poruči jeste što bi dobila i platila udvostručenu porudžbinu.
- Popunila sam sva polja, izabrala način plaćanja i krenula da potvrdim kupovinu. Iako sam izabrala jedan proizvod, koji košta 1.999 dinara, u polju za količinu automatski se pojavio broj dva.

Što je najgore, to nisam primetila odmah, već kad su mi saopštili da igračke i dalje nema na stanju.

U suprotnom, meni bi stigla dva komada, za šta bih platila 4.000 dinara. Dakle, iako ga ni prvi put nije bilo na stanju, sajt je upamtio brojku, pa je ovu prilikom drugog pokušaja samo pridodao.

Nakon što sam unela poštanski broj, na ekranu mi je iskočilo obaveštenje da trenutno nije dostupan i dobila sam opciju da probam kasnije ili izmenim narudžbinu. Bila sam razočarana, ali sam se nadala da će se pojaviti uskoro.

A onda kad sam probala i dan-dva kasnije, bila sam ljuta i osećala sam se prevarenom, jer je stajala ista poruka!

Ako ispod proizvoda imate zeleni kružić koji označava da je ta igračaka dostupna samo putem onlajn kupovine, kako je moguće da tek na završnom koraku, kada ukucate poštanski broj, dobijete informaciju da ga ipak nema? To je zaista loše poslovanje i nepoštovanje nas kupaca – razočarana je naša sagovornica.

Loša praksa

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) napominju da je to tipičan primer loše poslovne prakse!

– To je neprofesionalnost i pružanje dezinformacija kupcima. Ukoliko jasno na sajtu stoji istaknuto da je proizvod dostupan i da se može poručiti, nedopustivo je da nakon popunjavanja podataka i završetka kupovine dobijete informaciju da ga ipak nema na stanju.

To je obmana potrošača, a samim tim i dovođenje u zabludu. Uz to, uzimaju podatke, ime, prezime, adresu, a od “kupovine” dobijete samo napravljeni nalog. To se ne sme tolerisati i nadležni organi to moraju da urede bolje, ali i da pojačaju sankcije za takvo poslovanje kompanija, naročito prilikom kupovine preko interneta – napominju u NOPS.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE
Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs





Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Оставите одговор

Top