Ovde ste
Home > Vesti > “Verujem da ukanovi ne shvata u kakve je svetinje udario”

“Verujem da ukanovi ne shvata u kakve je svetinje udario”


Beograd — Milo Ðukanovi ne treba da se bavi istorijom i kanonskim pravom, niti da osniva crkve, ve da bude predsednik svih svojih graana, kae istoriar Milo Kovi.


Izvor: Tanjug

EPA-EFE/BORIS PEJOVIC

EPA-EFE/BORIS PEJOVIC

Kovi dodaje da crnogorski predsednik, branei Zakon o slobodi veroispovesti, netano tumai crkvenu istoriju staru 800 godina.

Kovi kae da su “besmislice i izmiljotine” navodi Ðukanovia, izneti u intervjuu Tanjugu, da se Crna Gora ne moe obavezivati tradicijom SPC od 800 godina, kojom se, izmeu ostalog osporava Zakon o slobodi veroispovesti u Crnoj Gori, a koju, prema tvrdnjama crnogorskog predsednika svojim zakonima SPC ne priznaje ni drava Srbija.

On, takoe, ocenjuje da Ðukanovi ima sva demokratska prava da bira izmeu tradicije Svetog Save i Svetog Simeona i tradicije Josipa Broza Tita i Edvarda Kardelja, ali da nema pravo da otima svetinje srpskog naroda.

“To nisu spomenici i neto to moe da pokloni Mirau Dedeiu ili da to pretvara u kazina. Danas se u Manasiji, Ravanici, Hilandaru, Ostrogu, vre slube kao pre 600 ili 800 godina. Ðukanovi to ne razume, a narod u Crnoj Gori, ne samo srpski, je tu da ga na to podseti”, kae Kovi za Tanjug.

Istie da je dananju Mitropoliju crnogorsko-primorsku, ija je imovina na udaru Zakona o slobodi veroispovesti, kao Zetsku episkopiju osnovao Sveti Sava, a u vreme proglaenja Peke patrijarsije dobila je, kako kae, status mitropolije.

Prema Kovievim reima, postoji nejasan period istorije mitropolije posle pada srpske drave pod tursku vlast, ali od obnavljanja srpske Peke patrijarije 1557.godine, Mitropolija pripada Patrijariji i jedna je od najistaknutijih u okviru nje.

Posle ukidanja Peke patrijarije 1766. godine, Mitropolija odbija da to prihvati i istupa kao nastavlja tradicije Peke patrijarije, a vladike iz kue Petrovia insistiraju na tome da je njihova crkva srpska.

“Svi izvori iz toga doba govore o njihovom dubokom uverenju i oseanju da pripadaju srpskoj tradiciji”, podvlai istoriar.

Kovi podsea da ‘‘Istorija Crne Gore’‘, koju je napisao Sveti Petar Cetinjski, odnosno Petar I Petrovi, poinje od Kosova i da se u njoj insistira na ‘‘srpstvu Crne Gore’‘.

Tu istu istoriju je, kae, preuzeo Petar II Petrovi Njego i dopunio je dobom vladavine Svetog Petra Cetinjskog i poslao u Sankt Peterburg kao dokument o istoriji Crne Gore koji, takoe, poinje od Kosova.

“Nemamo nijednog znaajnijeg proroka i zastupnika kosovskog zaveta u naoj istoriji od Njegoa”, naglaava Kovi.

Smatra da, kada Ðukanovi spominje Crnogorsku pravoslavnu crkvu, moe da govori samo o crkvi koju je on osnovao i napominje da Crnogorci u vreme Petrovia ne postoje kao etnika grupa.

”Istorija Crnogoraca kao etnike grupe i nacije moe se pratiti od 1941.godine i pojave crnogorskih ustaa pod komandom (Sekule) Drljevia i (Savi Markovia)tedimlije. Tu nacionalnu politiku Crnogoraca kao posebne nacionalne zajednice nastavio je Tito”, kae Kovi.

Podsea i da je upravo mitropolit crnogorsko-primorski Mitrofan Ban predsedavao sednicom Svetog sinoda na Cetinju 1918 godine kada je doneta odluka o uspostavljanju jedinstvene Srpske pravoslavne crkve.

”Ne postoji crnogorska nacionalnost niti bilo ta slino u vreme knjaza Danila, knjaza Nikole, Njegoa, Svetog Petra Cetinjskog, Svetog Save… Ako Ðukanovi govori o crnogorskoj naciji, rodonaelnici te nacije su Drljevi i tedimlija. Nije sluajno ukljuio stihove Drljevia u crnogorsku nacionalnu himnu”, kae Kovi.

Upitan zato Ðukanovi pominje period od 1986. do 2000.godine kao period navodne uzurpacije imovine crnogorske drave od strane SPC, Kovi odgovara da je Crna Gora jedina evropska zemlja u kojoj Berlinski zid nije pao i da je u njoj skoro tri decenije na vlasti klika na elu sa Ðukanoviem, a koja poslednjih 20 godina, kako kae, vodi izrazito antisrpsku politiku.

”Ako ga ve zanima istorija, neka razmisli kako e istorija da upamti njegovo ime. Da li kao jednog od voa srpskog naroda u Crnog Gori i predsednika drave ili kao otpadnika od srpskog naroda i sluga velikih sila i stranih okupatora”, poruuje Kovi. Ocenjuje da je posle svoenja srpskog jezika, koji govori vie od 60 odsto graana, na status hrvatskog jezika, koji u Crnoj Gori govori manje od jedan odsto stanovnitva, Ðukanovi udario na svetinje to je, smatra Kovi, izazvalo masovne i velianstvene proteste.

”Verujem da Ðukanovi ne shvata u kakve je svetinje udario, kao ni njegovi nalogodavci, iji bi trag trebalo traiti u njegovim stalno ponavljanim mantrama o evroatlanstkim integracijama”, ocenjuje Kovi.

Miljenja je da je ono to se dogaaja u Crnoj Gori deo ire pojave, odnosno, pokuaja ‘‘rasturanja jedinstva’‘ pravoslavne crkve.

”To to se deava u Crnoj Gori, vidimo i u Ukrajini, a to se, izgleda, sprema i u Severnoj Makedoniji i videemo do ega e to dovesti. Iza toga stoje zemlje NATO pakta, SAD i njeni sateliti”, zakljuuje Kovi.





Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Оставите одговор

Top