Ovde ste
Home > Zdravlje > POVREMENI POST KAO NAČIN ŽIVOTA: Šta sve treba da znate o autofagiji?

POVREMENI POST KAO NAČIN ŽIVOTA: Šta sve treba da znate o autofagiji?


Brojne holivudske zvezde poput Dženifer Aniston i Ris Viderspun, ali i Novak Đoković slede princip ishrane poznat kao pravilo 16 : 8, odnosno “intermittent fasting” ili kako je kod nas prevedeno, “povremeni post”. Reč je o uobičajenom načinu ishrane u Japanu. To je režim po kojem se 16 sati dnevno uopšte ne uzima hrana, a njegovi pobornici tvrde da sprečava nastanak gojaznosti, ali i da pomaže u prevenciji dijabetesa tipa 2, karcinoma i drugih čestih bolesti. Ipak, u pitanju nije neka dijeta koja je sada u trendu, kaže nutricionista Branka Mirković, jer je japanski naučnik Jošinori Osumi za rad na takvom načinu ishrane dobio Nobelovu nagradu 2016. godine.

LEK ZA SVE! Sok od OVE VOĆKE odličan je BORAC PROTIV INFEKCIJE!

VREME JE DA SE REŠITE ‘POMORANDŽINE KORE’, a masaža medom ČINI ČUDA!

Autolečenje

Pomenuti naučnik nagradu je dobio za otkriće mehanizma autofagije, koju je opisao kao proces koji ćelije koriste da bi razgradile i reciklirale (loše) ćelijske komponente, koji se dešava samo u određenim vremenskim intervalima, i to kada im mi to omogućimo, odnosno kada je telo u stanju takozvanog periodičnog gladovanja.

Shutterstock

Šta je zdrava hrana?

Namirnice treba kupovati na pijaci, u mesari, piljari i adekvatno, lagano ih termički obraditi – ne smeju da se prekuvaju, predinstaju, niti prže u dubojkoj masnoći.

– Sad kad ima puno povrća najbolje je praviti čorbe. Obarite povrće, možete i da ga izbelendirate kao potaž i na kraju dodajte maslinovo ulje. Zdravo ne mora da bude neukusno, i naša sezonska hrana je izvrsna, sad su aktuelne pite i sarmice od zelja, punjene tikvice… Hranu u kutijama, kesicama, konzervama, sve što je upakovano i termički i industrijski obrađeno treba da zaboravimo – predlaže nutricionista.

– Osumi je istraživao zašto Japanci dugo žive, bez obzira na Hirošimu i Nagasaki. Oni imaju specifičan način ishrane, naravno, vode računa o sezoni, kao i o količini unete hrane i nikada se ne prejedaju, to je osnovno. Dokazao je da ako se jede osam sati, a potom 16 sati ništa ne jedete – a organizmu su i dalje potrebni proteini – onda se dešava da zdrave ćelije počnu da se hrane bolesnim. To je praktično autolečenje, sposobnost našeg organizma koja ne bi trebalo da se tretira kao dijeta, jer to nije, ali je ljudi uglavnom koriste u te svrhe. Reč je o ozdravljenju i rehabilitaciji celog organizma – naglašava Branka Mirković.

Voće pred obrok

Prema rečima naše sagovornice, o tome se ranije nije mnogo pisalo, jer je Osumi dokazao da nam lekovi takoreći nisu potrebni, a ako se tome doda preporuka da zaobilazimo industrijski prerađene namirnice, ništa od toga ne ide u prilog farmakološkoj ni prehrambenoj industriji.

KRENITE SAD! 4 super vežbe za se*si i podignutu zadnjicu do leta!

Shutterstock

 

– Ovaj način ishrane ne propisuje koje namirnice smete da jedete, mada se svakako preporučuje zdrava hrana – sezonska i lokalna. Uvek treba pojesti neko jaje, za žene je preporuka dva jaja dnevno, za muškarce tri, dok belanaca mogu da se jedu neograničeno. Preporučuju se manje količine mesa, 80-150 grama, eventualno za mlade i one koji se bave sportom do 200 grama, i to krtog mesa. Tu su još riba, povrće (termički obrađeno i sveže), voće i žitarice. Voće se uzima neposredno pred obrok (i voće može da bude obrok), napravi se mala pauza i onda se jede. Poenta je da ishrana može da se prilagodi svakom bolesnom čoveku, onima koji imaju bolesti digestivnog trakta, srca, bubrega, dijabetičarima… Rezultati koji se dobijaju prefektni su, dolazi do ozdravljenja i do smanjivanja kilaže. Naravno, pravilo 16: 8 apsolutno odgovara i zdravima, a ukoliko imate neke ekstremne, pa još umnožene hronične bolesti, posavetujte se sa lekarom – sugeriše Branka.

ZAVARAJTE GLAD! Ova biljka smanjuje želju za hranom!

Nema grickanja

Nije bitno kada ćete ustati, odnosno započeti osmočasovni period tokom kojeg se jede, ali je važno da doručkujete najkasnije sat i po – dva nakon buđenja, jer za toliko imamo rezerve glukoze u jetri, dodaje nutricionista.

Shutterstock

– Odbrojavanje počinje od završetka obroka, a ne od trenutka kad ste seli da jedete, i jede se na tri i po – četiri sata, dakle tri puta dnevno. Ako se desi da izađete na večeru ili proslavu, te imate obrok noću, onda od njegovog završetka brojite 16 sati. Obroci ne treba da budu veliki, a na pravom ste putu kada se osećate lagano posle jela – pojašnjava naša sagovornica.

Između obroka se ne jede ništa. Nema grickanja, nema jedne perece, nema jednog badema, aposlutno ničeg.

OVA VOĆKA POMAŽE ŽENAMA DA ZATRUDNE! Saveznik je u borbi protiv RAKA, a evo ko ne treba da je konzumira u SVEŽEM STANJU!

– Kad god vi uzmete nešto od toga, aktivirate želudačne sokove i onda se metabolizam “ne odmara” i ne radi to što treba da radi. Između obroka i tokom 16 sati dozvoljeni su voda, čaj, limunada i kafa, ali bez šećera, jer šećer odmah pokreće pankreas. Suština je u tome da se se telo odmori od varenja hrane – kad se odmori, ono se regeneriše. I to nije post ili povremeni post kako su ga nazvali, to je stil života – naglašava Branka.





Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Оставите одговор

Top