Ovde ste
Home > Automobili > Čekajući kišu na valonskoj lepotici

Čekajući kišu na valonskoj lepotici


Delikatnost podešavanja automobila, osetljivost guma na temperaturu i tipove staza, ukidanje specijalnih režima motora za kvalifikacije (planirano za ovaj vikend pa onda odloženo do sledećeg) te pogotovo vremenski uslovi će verovatno do kraja 2020. omogućiti da se moćne mašine iz Breklija još negde okliznu, i ako konkurenti – nažalost, uglavnom samo Red Bul – budu dovoljno ambiciozni moguće je da će se scenario sličan onome iz Britanije negde ponoviti.

Ipak, nema zbora da je, kada se podvuče crta, W11 ponositi nastavljač tradicije superiornih Mercedesa u eri hibridnih motora. Čak toliko da bi dovoljno talentovan vozač – Maks, Šarl, Sebastian i Danijel sigurno, da li čak i Karlos/Lando/Džordž – za volanom crne aždaje bio jednako veliki favorit za titulu kao što je to Hamilton danas. Uostalom, ima li boljeg dokaza od toga da o tituli za Britanca pričamo posle samo 6 održanih trka?

Što je u stvari najveća šteta jer nas čeka sekvenca izuzetno uzbudljivih staza i u svakoj drugoj sezoni (dobro, možda ne baš svakoj) bi uživali u neizvesnosti, napetosti i iščekivanju da vidimo Spa, Moncu i Muđelo u tri uzastopna vikenda. Uz ovoliko superioran Mercedes, ili bolje rečeno, inferiorne konkurente, čak ni spektakularne staze ne očekujemo sa nekom posebnom nadom da bi nešto neobično moglo da se dogodi.

Doduše, ova poslednja rečenica možda i nije baš potpuno tačna. Zato što je ovog vikenda na redu Spa.

Velika, moćna, predivna Spa. Na kojoj je po aktuelnoj prognozi šansa za kišu tokom današnjeg dana veća od 80%. Znam, reći ćete: nije li uvek tako u Ardenima? I još – kad god nam je kiša zaista potrebna nikad je ne dobijemo. I u pravu ste, tačno je i jedno i drugo. Ali zamislite da ta kiša ipak stigne danas.

Od kako „Zeleni pakao” više nije dovoljno bezbedan za modernu Formulu 1, da li postoji staza na kojoj biste više voleli da gledate pravu kišnu trku od 7-kilometarske valonske lepotice?

Samo zamislite: pronalaženje inovativnog pravca kroz krivinu koji pruža najveće prianjanje; taktičke igre sa vremenom zamene kišnih guma; gubitak kontrole proklizavanja prilikom dodavanja gasa; vodeni zid koji pravi automobil ispred; žute zastave; sigurnosno vozilo; pa još jedno; hladna glava; hrabrost; veština…

I pre nego što napišem nešto potpuno blesavo – pobeda za Rikarda? podijum za Ferari? – hajde da se odmaknemo od ideje da se mogu prognozirati vremenski uslovi na stazi koju toliko volimo baš zato što je potpuno nepredvidljiva. I da se pozabavimo onim što se može pretpostaviti na osnovu viđenog na kvalifikacijama.

Mercedes jeste pokazao superiornost ali razlika nije tako strašna kao što na prvi pogled deluje. Pola sekunde između Hamiltona i Verstapena deluje ogromno ali na stazi gde se krug obrće za više od 100 sekundi to je manje od 0,5% zaostatka za Red Bul.

Ako dodamo da je i Reno tek oko 8 desetinki iza – a da u sektorima 1 i 3 gde se vozi praktično bez kočenja deluje možda čak i brže od Crnih strela – priča postaje još zanimljivija. Jer, kada se ugase crvena svetla i kada posle kratkog pravca i La Sors ukosnice vozači stisnu pedalu gasa neće je puštati sledećih 20 sekundi (!), sve do kočenja za Le Komb krivinu, a to znači da će svi iza vodećeg dobiti moćnu zavetrinu i priliku za preticanje već od polovine Kemel pravca, ako ne i ranije. To znači da početna pozicija u Belgiji nije toliko presudna kao na nekim drugim stazama pa neće biti neobično da poredak na kraju prvog kruga ne liči mnogo na onaj sa starta.

I to je u stvari lepota trkanja u Ardenima. Što zaista imamo trkanje. Možda je pobeda izvan domašaja svih koji ne voze Mercedes ili Red Bul, ali su zato sve ostale pozicije otvorene. Dovoljni su „samo” veština za volanom i zrnce sreće i bez obzira na automobil na Spa uvek vidimo ko je pravi majstor. Zato će danas verovatno biti uzbudljivije gledati potpuno neizvesnu borbu Renoa, Rejsing pointa i Meklarena, a tu negde će biti i AlfaTauri.

A gde će biti Ferari danas bi trebalo pitati onaj blistavi um koji je prošle godine rešio da petlja oko Skuderijinog motora misleći da će varanje proći neopaženo. Da se podsetimo, prošle sezone su skarletni automobili zauzeli prvi red u Belgiji, 7 desetinki brži od najbližeg konkurenta.

Ovog vikenda, na istoj stazi, dok su ostali timovi bili u proseku 2 sekunde brži nego prošle godine, Lekler je vozio skoro pola sekunde sporije. U prvom delu kvalifikacija ispred momka iz Monaka se našao čak i Rasel, čiji Vilijams je na ovom istom mestu prošle sezone bio 4 sekunde sporiji na kvalifikacijama! Kakva tužna Monca nas čeka sledećeg vikenda.
Ali vratimo se u Ardene da vidimo šta stara staza danas može da izvuče iz svoje vreće trikova. Slažem se, neće joj biti lako da nas opčini ali ko zna, možda stvarno padne ta kiša?



Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Оставите одговор

Top