Ovde ste
Home > Ekonomija > Rade bez plate: “Radnici su obavezni da dolaze na posao”

Rade bez plate: “Radnici su obavezni da dolaze na posao”


Obnova letova jedini je nain da Montenegro erlajns (MA) sauva sve svoje resurse, poruio je direktor nacionalne aviokompanije Vlastimir Risti.


Izvor: Vijesti

Ilustracija: Depositphotos, Gorodenkoff

Ilustracija: Depositphotos, Gorodenkoff

On je za Televiziju Vijesti kazao da pokuavaju da sauvaju slotove, te da im u aprilu istiu licence posadama.

Istovremeno, radnici kompanije dolaze na posao, kako bi odravali avione, a i dalje ne primaju platu. S druge strane, Vlada pregovara o tome da avioni Montenegro erlajnsa budu i deo nove aviokompanije i pokuava da doe do odrivog biznis plana.

“Nikome nije do sada raskinut ugovor o radu, mi svi imamo vaee ugovore o radu i shodno tome se i ponaamo, radnici su obavezni da dolaze na posao i oni to rade. Mi odravamo nekakvo minimalno funkcionisanje”, rekao je Risti.

Osnovni zadatak im je, kae Risti, da sauvaju resurse – ljudske, organizacione, tehnike, te komercijalno-poslovne, kako bi sve to bio dio nove kompanije.

Zato od Vlade oekuju konanu odluku o tome – da li e avioni Montenegro erlajnsa nastaviti da lete.

“Verujem da je to jedini put da se resursi sauvaju. Od onog dana kad smo prestali da letimo, a to je 26. decembar, imamo rok od 90 dana kada nam je ve 91. dan ozbiljna ugroenost resursa, pre svega posada, pa dalje jako se komplikuje sve. Za sledee leto poslednji rok za otkazivanje slotova je ve 15. januar”.

Od etiri prizemljena aviona samo jedan je u vlasnitvu Montenegro erlajnsa.

Risti kae da je amerika kompanija Dikas poslala svog inenjera da proveri u kakvom su stanju dva njihova aviona, koja su na aerodromu u Podgorici, te da je na Vladi da odlui ta e sa njima, kao i sa treim – embraerom, za koji je ostala da se otplati estina ukupnog iznosa.

“To su etiri rate po 1,7 miliona dolara. Od 12 godina platili smo 10, dakle da se taj avion plati i da pree u vlasnitvo Vlade Crne Gore. U tom razgovoru e se dogovoriti da li e se ti avioni vratiti, da li e biti preuzeti, kupljeni, to su sve opcije koje su na stolu”.

U Vladi, kako nezvanino saznaje Televizija Vijesti, su u stalnim pregovorima sa vlasnicima tri aviona u nastojanju da oni budu dio nove crnogorske avio-kompanije.

Takoe, sa stranim konsultantom, jednom renomiranom avio-kompanijom iz Evrope, pokuavaju da dou do odrivog biznis plana nove kompanije.

Ponavljaju da e ona imati potpuno novu upavljaku srukturu, te da e se iz Montenegro erlajnsa preuzeti deo osoblja, opreme, te pokuati da sauvaju licence i slotove…

Risti, pak, poruuje kako bi oni, kada bi se donela odluka da nastave da lete, to mogli da uine u roku od sedmicu do dve, te da bi tranzicija u novu kompaniju bila bra i bolja, ako bi MA bio operativan.

“I zaista su naa oekivanja da e kompanija brzo poleteti, nije to stvar koju mi izmiljamo, to svi oekujemo, ne samo Montenegro erlajns, nego i cela javnost. Ja sam uveren da se to isplati uraditi”, rekao je Risti.

Iz Vlade ponavljaju da oni nijednu odluku o Montenegro erlajnsu nisu doneli ve samo konstatovali kakvo je stanje, te da je odlukom Agencije za zatitu konkurencije stopirana svaka dalja dravna pomo toj kompaniji.





Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Top