Ovde ste
Home > Zdravlje > Autofagija KAO NAČIN ŽIVOTA! Doktor otkriva kako se ĆELIJE SAMOOBNAVLAJU i kako se TREBA HRANITI!

Autofagija KAO NAČIN ŽIVOTA! Doktor otkriva kako se ĆELIJE SAMOOBNAVLAJU i kako se TREBA HRANITI!


Režim ishrane po kojem se 12-16 sati dnevno uopšte ne uzima hrana, poznat kao autofagija, sve je popularniji u svetu, a njegovi pobornici tvrde da sprečava nastanak gojaznosti, ali i da pomaže u prevenciji dijabetesa tipa 2, karcinoma i drugih čestih bolesti.

– Autofagija nije gladovanje, već preraspodela obroka, veličanstvena je i zadivljujuća. Japanski naučnik Jošinori Osumi je za ovaj način ishrane dobio Nobelovu nagradu 2016. godine, ne zato što ga je smislio, naravno, već zato što je ga registrovao i objasnio kako deluje i šta treba da radimo kako bismo bili zdravi – kaže specijalsita interne medicine, dr Dragan Ivanov.

Ovaj povremeni post podrazumeva process koji se satoji iz dva dela – prepozanavanja i razgradnje ili reciklaže…

Printscreen You Tube/životizdravlje

Dr Dragan Ivanov

– Telo prvo prepoznaje ćelije koje su ostarele i nefunkcionalne, poput malignih, patoloških, ono što predstavlja smeće ili otpad, mikroorganizme koji izaivaju bolest, toksine… U drugoj fazi sledi razgradnja,  telo reciklira taj material, dakle ne baca ga, nego ga koristi za stvaranje novih, mladih, funkcionalnih ćelija ili pak dobija dodatno eksta gorivo i više snage – navodi doktor. 

Autofagija može da se aktivira na više načina. Najpoznatiji je ishranom, kada je ne jede u periodu između 12-16 sati – kada istekne 12 sati uključuje se pozitivno dejstvo povremenog posta.

– Drugi način je fizička aktivnost koja dovodi do zamora, odnosno znojenja, a treća naizmenično tuširanje toplom i hladnom vodom. Hladni intervali treba da budu kraći, a moja preporuika je da ne kvasite kosu. Lice možete da tuširate hladnom vodom nakon koje će pocrveneti i izgledati mladolikije i lepše, kao i ruke, ramena, noge, dok su grudi osetrljivije, pa treba povesti računa. Ne prelazite sa vruće vode naglo na ledenu, naročito u početku. Treba poštovati suptilnu gradaciju od vruće preko tople, mlake, pa tek onda hladne i ledene vode i tek posle par meseci, kada se koža i vegatativni nervni sistem naviknu, možete da pređete na pun raspon (toplote/hladnoće) koji pokreće autofagiju – kaže dr Ivanov.

Shutterstock

Naizmenično tuširanje toplom i hladnom vodom takođe pokreće autofagiju

Sve je lek, a sve može da bude i ‘nelek’, napominje doktor, u zavisnosti od doze i kome se preporučuje.

– Autofagija nije za decu do izlaska iz puberteta, do neke 16-17 godine, nije za trudnice, dojilje, mršave osobe i one koji su insulin zavisni, odnosno imaju dijbetes tipa 1, jer njihova ishrana treba da bude usaglašena sa terapijom. Takođe nije za one sa malignim bolestima u terminalnom stadijumu – poručuje specijalista interne medicine.

Saveti za autofagiju:

– Doručkujte odmah kada ustanete, pre početka posla

– Između obroka ne jedite barem pet sati

– Između obroka pijte vodu – sat vremena posle obroka ili 30 minuta pre obroka

– Izbegavajte sokove (radije jedite voće)

– Nakon poslednjeg obroka u danu ne konzumirajte grickalice, bombone, žvake i slično (možete vodu, limunov sok i nezaslađeni čaj)

– Čim ustanemo možemo da popijemo sok od limuna sa vodom i sa malo meda i za tri minuta svežina limuna i glukoza iz meda dovešće do lučenja serotonina u mozgu – osećaćemo se prijatno, raspoloženo, nećemo zaboravljati… Doručak treba da čine voće, integralne žitarice, orašasti plodovi, jogurt, kefir, sir, biljna mleka… Ručak može da bude proteinski, a najbolje iskoristeve su mahunarke: pasulj, grašak, boranija, integralni pirinač, zelje… Znate da sam ja rođeni vegetarijanac – dodaje doktor.

Shutterstock

Ako ne možete da preskočite večeru, naka bude lagana

Rana večera, najkasnije oko 17 ili 18 časova je dozvoljena, mada doktor navodi da nam ona u najvećem broju slučajeva (izuzetak su deca, trudnice, oni koji se bave teškim fizičkim radom…) nije neophodna.

– Ako insistirate na večeri neka bude najlaganiji obrok u vidu bobičastog voća, grejpfuta, kisele jabuke,  presne salate od cikorije, kupusa, paprike, paradajza… Važno je ne jesti do sledećeg dana, ali treba imati na umu da u početku autofagija kreće tek kada prođe 15-16 sati (umesto 12) od poslednjeg obroka, a da bi se ceo sistem razradio i organizam prilagodio novom načinu preraspodele obroka obično je potrebno da prođe šest nedelja, nekad i manje – kaže dr Ivanov.

Svi oni koji ne žele da povremenim postom izgube kilograme, dovoljno je da unose istu količinu hrane kao i ranije, samo drugačije raspoređenu, a zapravo usaglašenu sa prirodnim fiziološkim procesima,  napominje specijalista interne medicine.

Namirnice i biljke koje podstiču autofagiju:

– ruzmarin

– origano

– žalfija

Shutterstock

– citrusi

– zeleni čaj

– kafa od cikorije

Shutterstock

– borovnice

– kurkuma

– đumbir

Shutterstock

– zova

– crni luk

– brusnice

Shutterstock

– masline

– maslinovo ulje

– resferatol iz grožđa

– reiši gljiva

Ruski ANTIVIIRUS napitak! ČISTI ceo organizam, ŠTITI od bolesti i daje SNAGU! /RECEPT/

ČUVA SRCE i mozak, ima ANTIKANCEROGENA svojstva… 10 RAZLOGA zašto treba jesti ovo MAGIČNO POVRĆE!





Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Top