Ovde ste
Home > Ekonomija > ‘Mercedesi’ novi, a glava u torbi! AUTOMOBILSKI GIGANT ZA 11 MESECI OPOZVAO ČAK 43 MODELA

‘Mercedesi’ novi, a glava u torbi! AUTOMOBILSKI GIGANT ZA 11 MESECI OPOZVAO ČAK 43 MODELA


Nemački auto-gigant, kompanija “Mercedes” samo u poslednjih 11 meseci je u Srbiji povukla čak 43 različita modela zbog rizika od povreda i požara, dok ukupan broj neispravnih automobila još uvek nije poznat! Do ovih šokantnih i alarmantnih podataka redakcija Zaštitnika potrošača je došla temeljnom pretragom Nacionalne baze nebezbednih proizvoda povučenih sa tržišta, koju vodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija! Koliko je situacija zabrinjavajuća, svedoči podatak da su većina povučenih modela izuzetno luksuzni i skupi automobili poput GLC, GLA, GLB, AMG-GT, S klase i mnogih drugi (pogledajte okvir) koji sa dobrom opremom koštaju više od 100.000 evra, kao i skupoceni džip na električni pogon EQC! To praktično znači da su neki potrošači možda dali celu životnu ušteđevinu da kupe pouzdan, kvalitetan i bezbedan automobil za sebe i svoju porodicu, a dobili su nepouzdano vozilo koje je moglo da ih košta života.

Povod za ovo veliko istraživanje bio nam je sve veći broj pritužbi naših čitalaca na velike kvarove na novim i luksuznim “mercedesima” koji su ih umalo koštali glave, kao i činjenica da je poznati nemački brend ove nedelje na globalnom nivou povukao čak 1.292.258 vozila zbog greške unutar sistema za hitne pozive, i da to sve češće rade usled fabričkih kvarova i anomalija. Da je od jednog od najslavnijih automobilskih brendova koji je u poslednjih devet decenija garancija najvišeg kvaliteta, luksuza i bezbednosti ostao “samo znak”, za Zaštitnik potrošača su potvrdili iskusni auto-mehaničari, automobilski stručnjaci i predstavnici Udruženja za zaštitu potrošača. Kao glavne razloge za posrnuće i značajno manji kvalitet automobila i drugih vozila ovog brenda iz Štutgarta oni navode masovnu proizvodnju, kao i ugrađivanje jeftinijih delova kako bi se ostvario maksimalan profit.

Automobilski stručnjak, voditelj i autor emisije “Vrele gume” Miodrag Piroški objasnio je da je sada u proizvodnji bitniji kvantitet nego kvalitet i da se nabavljaju što jeftiniji delovi jer je kompanijama na prvom mestu zarada, pa onda neminovno dolazi do fabričkih grešaka.

– Svakako razlog za toliki broj fabričkih grešaka leži u masovnoj proizvodnji i u činjenici da se gleda da se uštedi na svakom koraku kako bi se dodvorilo šefovima. Nije ovo više ono vreme kada su te najpoznatije kompanije gledale da naprave što bolji i kvalitetniji automobil. Sada se gleda samo zarada, trka je za što većim profitom, i onda da bi se na nekim pojedinačnim delovima uštedelo po nekoliko evra, dolazi do ovoga. Kvantitet je postao bitniji od kvaliteta, kao i masovno nabavljanje najjeftinijih delova i onda su greške na automobilima neminovne – kaže Piroški i dodaje:

– Tu je dosta uticala i situacija sa koronavirusom jer je Kina gotovo cele 2020. godine bila zatvorena i ko zna gde su se kompanije snalazile za delove, pa i tu treba tražiti razlog za povlačenje ovolikog broja vozila. U svakom slučaju, velike i slavne kompanije kao što je “Mercedes” zbog svega navedenog ne razlikuju se mnogo u kvalitetu od ostalih firmi. Sve se to dosta približilo, i ako su ti giganti nekada imali 50 odsto kvalitetnije automobile od konkurencije, sada je to maksimalno 10 odsto i to su samo neke razlike u finalnim radovima i tehničkoj obradi, a ne u motoru i drugim bitnim elementima.

Informer DN

Sa njim se slaže i direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović, koji tvrdi da se automobili danas prave da traju kraće nego nekada i da ova nova vozila više nikada neće moći da se voze 20 ili 30 godina kao ranije.

Ne smemo da otkrijemo
broj spornih vozila u Srbiji

U kompaniji “Star Import d. o. o”, koja je generalni distributer kompanije ‘Daimler AG’ za brend ‘mercedes-benz’ u Srbiji, kažu da se strogo pridržavaju svih procedura propisanih od strane proizvođača, kao i domaćih zakonskih propisa.
- Obaveštenje će kupcima stići, na uobičajen način, preko ovlašćenih servisnih partnera. Budući da podatke o korisnicima i vlasnicima poseduju naši ovlašćeni servisni i prodajni partneri, oni šalju do tri pozivna pisma u slučaju da klijent ne doveze vozilo na pregled ili prepravku nakon prvog poziva. U pozivnim pismima se jasno navodi u vezi sa čim se opoziv objavljuje, i kakve su moguće posledice neizvršavanja kontrole i eventualnih prepravki od strane proizvođača – kažu u ovoj kompaniji i dodaju:
- Prema uputstvu za navedene opozive, najpre se radi provera da li postoji potencijalni problem, a tek onda se rade korekcije, ukoliko se za to ukaže potreba. Prema politici kompanije, nismo u mogućnosti da komuniciramo broj prodatih vozila prema klasama vozila.

– Kao prvo, promenjen je čitav koncept u auto-industriji. Nekada su se automobili pravili u manjem broju modela, da prvih osam do 10 godina rade perfektno i bez kvarova, a da mogu da se voze i 20-30 godina. Sada je to drugačije, proizvodnja je masovna i automobili se prave tako da se uglavnom ne kvare u garantnom roku, ali da traju do sedam godina i da onda moraju da se menjaju jer kreću kvarovi i problemi. I tako sada rade svi bez obzira na to da li se radi o “Mercedesu” ili o nekoj drugoj automobilskoj kompaniji. Nema više automobila kao što je bila ‘Mercedesova’ 123-ka ili ‘golf 2’ i nikada ih više neće ni biti. Tada se znalo da Mercedes ima dva modela 123, 126, kasnije i 124, a sada ne možeš da pohvataš koliko ima različitih modela, možda i stotinu. Ta hiperprodukcija je i dovela do svih ovih problema – jasan je Okanović.

Iskusni majstor iz jednog poznatog beogradskog servisa kome su “Mercedesova” vozila specijalnost nam je otkrio da se već godinama primećuje veliki broj falinki kod novih i skupih automobila ovog brenda.

– Kada sam počinjao da radim, “mečke” stare i po 20 godina su radile kao sat čak i kada ih voze taksisti. To su bili neuništivi automobili. U poslednjih nekoliko godina dešava se nešto neverovatno. Dovoze nam relativno nove ‘Mercedesove’ limuzine i džipove, koji koštaju od 70.000 pa do preko 100.000 evra, koji imaju ozbiljne kvarove i falinke. To su često vozila koja su stara po nekoliko godina, pa čak i u garanciji. Gledam neobjašnjive kvarove na motoru i drugim bitnim delovima koji bi morali dugo da traju. Jasno je da su u pitanju fabričke greške i loš kvalitet, a dešava nam se i da se čoveku takav gotovo nov automobil konstantno kvari i da nikako ne možemo da ga potpuno popravimo. Više nema garancije koji brend kupiš nego kakav ti automobil “skinu” sa fabričke trake – rekao nam je ovaj majstor koji je zamolio da ostane anoniman kako mu ova izjava ne bi ugrozila posao.

Dva susreta sa smrću u novom “mercedesu”

Najgora situacija dogodila se našem čitaocu Goranu Simonoviću iz Žitorađe, koji je kupio ganc novi “GLE kupe” za čak 90.000 evra, a u prvih godinu i po dana dva puta je gledao smrti u oči. Prvo mu je, 11 meseci nakon kupovine i sedam dana nakon izlaska iz ovlašćenog servisa na autoputu iz čista mira, pri brzini od 110 km/h, otpao točak i samo pukom srećom je preživeo jer se osam puta okrenuo i nekoliko puta udario u bankinu.

Informer DN

Iako je već tada morao da, prema svim zakonima, dobije novi automobil ili povraćaj novca, borba ovog nesrećnog čoveka i nemačkog giganta trajala je mesecima. Pošto “Mercedes” nije želeo niti da mu vrati novac niti da mu da novo vozilo i tvrdio je da ovo havarisano može da se popravi i da radi besprekorno, Simonović nije imao kud, već da ga popravi, i to uz doplatu, jer je shvatio da od ovog nekadašnjeg giganta ništa drugo ne može da dobije, a kola su mu bila neophodna. Nakon što je popravio svoj “GLE kupe” i nakon što je sedam dana testiran u najboljem “Mercedesovom” servisu “Trijaška”, Goran je ponovo seo u svog četvorotočkaša, ali sreća nije trajala dugo. Samo 10 dana nakon popravke luksuzni automobil, koji vredi kao dvosoban stan u Beogradu, ugasio se nasred autoputa prilikom preticanja iz čista mira i Simonović je ponovo jedva izvukao živu glavu. Tada su mu majstori iz ovlašćenog servisa rekli da je u vozilo ušla voda i napravila kratak spoj, što se retko dešavalo i na “jugu”, a kamoli na novom “Mercedesovom” džipu.

‘MERCEDESOVI’ MODELI POVUČENI U POSLEDNJIH 11 MESECI

*19.03.2020 zbog rizika od povreda Vito, V-Class, V-Klasse, E-Class, C-Class, GLC, CLS, AMGT, G-Class.
* 24.03.2020 zbog rizika od povreda Atros 963, Arocs 964, Actros, Arocs.
* 29.06.2020 zbog rizika od povreda Actros 963, Antos 963, Arocs 964, Sprinter, X-Classs, Metris, Vito i V-Class.
* 27.07.2020 zbog rizika od povreda G-Class i S-Class.
*27.07 zbog rizika od požara E-Class, S-Class, G-Class, AMG-GT
* 03.08 zbog rizika od povreda A177 i Sprinter.
* 06.10 zbog rizika od povreda A-Class, AMG C-Class, AMG GLS, AMG GT.
* 07.10.2020 zbog od povreda E-Class, C-Class, GLS, AMG GT, EQC.
* 28.12.2020 zbog rizika od požara A-Class, B-Class, CLA, GLA, GLB.
*28.12.2020 zbog rizika od povreda GLB
* 12.02.2021 zbog rizika od povreda 197,204,207
*17.02.2021 zbog rizika od povreda 164,169,171,203,212,251





Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Top