Ovde ste
Home > Automobili > Ruska Volga se “prodavala” i u SAD, ali graani te zemlje nisu mogli da je kupe

Ruska Volga se “prodavala” i u SAD, ali graani te zemlje nisu mogli da je kupe


U izlobenom salonu u Teksasu, na povrini neto veoj od 220 kvadrata, bilo je izloeno nekoliko primeraka dostavnih vozila i minibusa GAZelle, zatim monovolumen GAZ Sobol, kao i nekoliko primeraka modela GAZ-3111, kod nas poznatijeg kao Volga.


Izvor: B92, Index.hr

GAZ-3111 (Foto: GAZ)

GAZ-3111 (Foto: GAZ)

Istonoevropski automobili nisu dobijali mnogo anse za uspeh na amerikom tritu. Izuzmemo li izvoz “Juga” u SAD, retko koji istonoevropski proizvoa je uspeo da postigne neto slino.

U to je vreme pored domae auto-industrije, jedino je japanska bila dovoljno snana za trino nadmetanje.

Danas su tu i te kako prisutne i korejske marke, a poela su da stiu i kineska vozila.

GAZ Sobol (Foto: GAZ)

GAZ Sobol (Foto: GAZ)

Negde izmeu tih osamdesetih i dolaska novih marki, na amerikom tritu su se pojavila i ruska vozila, pie Index.hr. Bolje reeno, vozila su bila prisutna na amerikom tlu.

Iza projekta uvoza ruskih proizvoda bio je Holt Hikmen koji je poetkom milenijuma sa ruskim industrijalcima odluio da produbi saradnju, pa je osnovao firmu East Motors i otvorio salon automobila.

U izlobenom prostoru salona, na povrini neto veoj od 220 kvadrata, bilo je izloeno nekoliko primeraka dostavnih vozila i minibusa GAZelle, GAZ Sobol monovolumen, kao i nekoliko primeraka modela GAZ-3111 kod nas poznatijeg kao Volga.

Zanimljivo je da se radi o predserijskom modelu proizvedenom u manje od 500 jedinica koji na kraju i nije u potpunosti zaiveo zbog bankrota kompanije.

GAZelle (Foto: GAZ)

GAZelle (Foto: GAZ)

Bez obzira na cenu, drastino zastareli automobili teko bi mogli da nau put do kupca na amerikom tritu, gde na kraju krajeva i nisu mogli proi zbog bezbednosnih i emisionih standarda.

Nudili su se po poetnoj ceni od oko 5.000 dolara, to bi i u dananjim okvirima bilo manje od trenutno najjeftinijeg modela, Mitsubishija Mirage (Spacestar).

Osim nekonkurentne tehnologije, ovi su automobili imali jo jednu prepreku. Naime, politika salona je bila da se automobili ne prodaju amerikim graanima.

tavie, sva stakla salona bila su zatamnjena, pa ni prolaznici nisu mogli da bace oko na ponosne predstavnike ruske auto-industrije.

GAZelle (Foto: GAZ)

GAZelle (Foto: GAZ)

Pria ide dalje. Ovaj salon je trebalo da postane reprezentativno mesto preko kojeg bi se junoameriki distributeri upoznavali sa asortimanom GAZ-a i nudili ga na svojim tritima.

Do tada je konkurencija iz VAZ-a na trite June i Srednje Amerike (tokom dve decenije, 1980 – 2000.) plasirala oko 600.000 automobila.

Sad je i GAZ hteo deo kolaa, a ideja je bila da vozila putuju iz Estonije brodom do Baltimora u SAD i potom da se alju na spomenuta trita u razvoju.

Salon u Fort Vortu je trebalo da bude samo baza za budue operacije.

East Motors je imao plan da godinje plasira oko 25.000 GAZ-ovih vozila “preko bare” do navedenih trita. Sudei po nedostatku bilo kakvih daljnjih informacija, posao je propao, a ne zna se ni sudbina vozila koja su se nalazila u salonu.

Pratite nas na naoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i ukljuite se u nau Viber zajednicu.





Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Top