Ovde ste
Home > Ekonomija > BRUKA I SRAMOTA! Mi njima vakcine, a oni nama sramnu reklamu! BILBORDI ‘BANJALUČKE PIVARE’ ZA PIVO ‘NEKTAR’ ZGROZILI GRAĐANE

BRUKA I SRAMOTA! Mi njima vakcine, a oni nama sramnu reklamu! BILBORDI ‘BANJALUČKE PIVARE’ ZA PIVO ‘NEKTAR’ ZGROZILI GRAĐANE


Banjalučka pivara ponovo na neumestan način reklamira svoje pivo “nektar”, a pri tome i dovodi potrošače u zabludu! Naime, na brojnim bilbordima širom Beograda prethodnih nekoliko dana osvanuli su plakati na kojima piše “Hvala, braćo, vi nama vakcine, mi vama pivo”.

Ovo nije prvi put da se “Banjalučka pivara” neumesno šali sa epidemijom koronavirusa, koja je do sada u našoj zemlji odnela više od 4.000 žrtava. Naime, kako je Zaštitnik potrošača već pisao pre nekoliko meseci, ova pivara imala je skandaloznu reklamu koja je izazvala pravu buru u javnosti zbog sramnog slogana – “Samo da nam ostane čulo mirisa” (pogledajte okvir)!

Ovaj put oni su se osvrnuli na činjenicu da je Srbija susednoj Bosni i Hercegovini, u kojoj se i proizvodi pivo “nektar”, donirala čak 5.000 prekopotrebnih vakcina protiv koronavirusa kompanije “Astra Zeneka”. Pre ove donacije, preko Beograda, ruska vakcina protiv koronavirusa “sputnjik V” stigla je i u Republiku Srpsku, a zdravstveni radnici iz ovog područja se mogu vakcinisati i u Srbiji na punktovima koji se nalaze na lokacijama uz samu granicu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom – u Šapcu, Loznici i Sremskoj Mitrovici.

I sve bi bilo u redu da su čelnici ove kompanije želeli samo da se zahvale, ali, zapravo, iza svega se krije samo marketing i njihova želja da ovaj humani čin zloupotrebe za reklamu i da što više ljudi čuje za njih.

Informer/shutterstock

Prema rečima domaćih stručnjaka, ne samo da je sramotno što su u “Banjalučkoj pivari” uporedili vakcine i pivo već su doveli i potrošače u zabludu. Naime, s obzirom na to da smo mi vakcine dali besplatno, iz njihove reklame može se zaključiti da će i pivo “nektar” u Srbiju stići besplatno i da naši građani neće morati da izdvoje novac za kupovinu ovog alkoholnog napitka. Međutim, njihovo pivo građani Srbije i dalje moraju da plaćaju. Zato stručnjaci sa pravom postavljaju pitanje “kakve veze imaju vakcine i pivo”!

Zabraniti reklamu

Pod hitno treba da reaguje Tržišna inspekcija i spreči dalje emitovanje ove sramotne reklame
Goran Papović, NOPS

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović ističe da je reklama za pivo “nektar” skandalozna, sramotna i neprimerena i da je pod hitno treba zabraniti.
- Ovo nije prvi put da “Banjalučka pivara” ima reklamu vezanu za koronavirus. Baš kao i prethodna, i ova je podjednako skandalozna i neprimerena. Možda čak još i gora! Ovakvo oglašavanje dovodi potrošače u zabludu. Kupci sa pravom mogu da pomisle da će besplatno dobiti pivo jer ova reklama upravo to i kaže. Vakcine smo kupili mi, naša država, i poklonili im. Moje pitanje njima je “ko će nama da pokloni pivo” – kaže Papović i dodaje:

– I pored toga, nikako se ne mogu uporediti vakcine i pivo. Bez piva može da se živi, a svi znamo koliko su vakcine sada važne za zdravlje i živote ljudi i koliko je epidemija koronavirusa do sada odnela žrtava. Vrag je odneo šalu. Oglašavanje koje dovodi kupce u zabludu je kršenje zakona i kao takvo treba da bude sankcionisano. Pod hitno treba da reaguje Tržišna inspekcija i spreči dalje emitovanje ove sramotne reklame – kaže naš sagovornik.

Na naše pitanje zbog čega je rukovodstvo “Banjalučke pivare” odlučilo na ovaj način da se reklamira i šta je mogao biti njihov motiv, Papović odgovara:
- To ne bih znao da vam kažem. Zaista, ne mogu da razumem da neko odluči na ovakav način da se reklamira. Nije svaka reklama dobra, a ova nema nikakav smisao – smatra Papović.

Ekipa Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa “Banjalučkom pivarom” i dobije od kompanije objašnjenje zbog čega je ovako neprimerenu reklamu pustila u etar. Međutim, do zaključenja ovog broja odgovore na naša pitanja nismo dobili.

Prva skandalozna reklama uznemirila građane Srbije

Još u januaru Zaštitnik potrošača pisao je o tome kako “Banjalučka pivara” u doba epidemije koronavirusa na sraman i nedopustiv način promoviše svoje proizvode. U trenutku kada se ceo svet bori sa opasnim virusom, kada su mnogi naši građani zbog smrtonosne zaraze i užasnih posledica koje ona nosi ostali bez svojih najmilijih, ova pivara odlučila je da se neslano našali na račun epidemije. Uz flašu piva na njihovoj reklami koja se nalazila na brojnim bilbordima stajao je skandalozan natpis: “Samo da nam ostane čulo ukusa!”

Informer/shutterstock

Domaći stručnjaci tada su rekli da u ovom trenutku ova reklama nikako nije primerena, da uznemirava ljude i vređa one koji znaju koliko je kovid-19 teška i smrtonosna bolest. Oni se slažu da ova reklama nije nezakonita, ali da bi u svakom slučaju nadležni organi trebalo da reaguju i spreče njeno dalje emitovanje.

– Ova reklama podseća me na neke koje su u prošlosti povučene jer su uznemirile narod. Svi se sećamo reklame za osiguranje u kojoj čovek umire, ali uteha porodici je što imaju baš to životno osiguranje. Ta reklama je brzo skinuta. Mi imamo Regulatorno telo, koje kontroliše sadržaj reklama, a ako u njoj postoji nešto što uznemiruje gledaoce, izaziva paniku ili nemir, oni imaju pravo da je povuku. Pretpostavljam da se, ako se narod bude žalio, isto može desiti i sa ovom – rekao je Nenad Bumbić iz Zaštite potrošača.

 





Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Top