Ovde ste
Home > Automobili > Test: Mazda 3 Sedan – genetska modifikacija

Test: Mazda 3 Sedan – genetska modifikacija


Povod za test ove Mazde 3 nije samo njen limuzinski oblik karoserije, već i tehnika koja se nalazi pod haubom. Revolucionarni benzinac radi po principu dizela, gde se smeša pali kompresijom, dok je svećica samo kontroliše.



Dimenzije (dužina/širina/visina): 4660/1795/1440 mm. Međuosovinsko rastojanje: 2725 mm

Dimenzije (dužina/širina/visina): 4660/1795/1440 mm. Međuosovinsko rastojanje: 2725 mm

Tekst – Aleksandar Bursać ; Izvor – Auto Magazin; Foto – Auto Magazin

Ako ste pomislili da atmosferski motori polako tonu u zaborav, moramo da vas podsetimo da je Mazda i dalje uporna u njihovom razvoju.

Rezultati su takvi da čak i “neverne Tome” odaju priznanje niskoj potrošnji i performansama.

Međutim, Japanci se na tome nisu zaustavili, već su učinili nešto što je do juče bilo nezamislivo.

Mazda 3 Sedan Skyactiv-X180: zapremina 1998 ccm; snaga 132 kW (180 KS) pri 6000 o/min; maks. o. mom. 224 Nm pri 3000 o/min

Mazda 3 Sedan Skyactiv-X180: zapremina 1998 ccm; snaga 132 kW (180 KS) pri 6000 o/min; maks. o. mom. 224 Nm pri 3000 o/min

Atmosferski benzinac zapremine 2.0 litra inženjeri su prepravili tako da radi po principu dizela, odnosno, da se smeša benzina i vazduha pali kompresijom a ne svećicom.

Svećice su i dalje tu a njihova uloga je samo da kontrolišu taj proces. Rezultat svega je još veća snaga uz zadržavanje niske potrošnje, samim tim i emisije izduvnih gasova.

Ovaj motor nosi oznaku “skajaktiv X180”, dok je konvencionalni benzinac sa 122 KS – “skajaktiv G122”.

Ugrađuje se u oba oblika karoserije Mazde 3, kao i u novi krosover Mazdu CX-30. Čast da “probije led” na našem testu pripala je Mazdi 3 sedan.

Pre svega, pozabavićemo se oblikom karoserije. Sedani su oduvek prisutni u gami “trojke”, počevši još od čuvene Mazde 323.

Kao i do sada, cena hečbeka i limuzine je identična, tako da birate između prtljažnika zapremine 358 i 450 litara.

Za razliku od nekih konkurenata, ova dva oblika karoserije imaju isto međuosovinsko rastojanje. Čak je identičan i prostor za glavu na zadnjim sedištima, a ne samo za kolena.

Nama se učinilo da u sedanu ipak ima više mesta pozadi; na primer, između glave osobe prosečne visine i krova ima šest-sedam centimetara prostora, dok je kod hečbeka bilo četiri-pet.

Otprilike, tu prestaju sve razlike.

Sistem lakog-hibrida radi pod naponom od 24 volti. Starter-generator puni litijumsku bateriju prilikom kočenja i usporavanja, dok prilikom ubrzanja pomaže motoru. Istovremeno omogućava bešuman start, bez klasičnog &verglanja&

Sistem lakog-hibrida radi pod naponom od 24 volti. Starter-generator puni litijumsku bateriju prilikom kočenja i usporavanja, dok prilikom ubrzanja pomaže motoru. Istovremeno omogućava bešuman start, bez klasičnog “verglanja”

Inače, sedan je vrlo atraktivno dizajniran, što nije tako često.

Obično se na hečbek doda nezgrapan zadnji deo, pa limuzina nema lepe proporcije kao verzija sa 5 vrata. Kod Mazde to nije slučaj.

Posebno su nam se dopala zadnja svetla, sa duplim okruglim pozicijama. Sve je u LED tehnologiji, uključujući i migavce.

Ovaj put testiramo primerak sa nešto manje opreme u odnosu na najbogatiju verziju.

Nema kožna sedišta, nema četiri kamere već samo jednu i nema neke od vrhunskih sistema bezbednosti, među kojima je upozorenje na bočni saobraćaj sa automatskim kočenjem u cilju izbegavanja bočnog sudara.

Zato sve drugo ima. Inače, “skajaktiv X180” motor u samom startu ima bogatiju opremu od “G122”, što govori i prefiks “GT”.

Naš primerak ima “GT plus” opremu, pa se može reći da je ovo drugi po redu paket, bar kada je u pitanju “skajaktiv X” motor.

Oprema je vrlo bogata; standard su grejači sedišta i volana, odleđivač brisača, beskontaktno otključavanje i startovanje motora, prednji i zadnji parking senzori, kamera za vožnju unazad HD rezolucije…

Sve ove navedene stavke su tačno 1200 evra skuplje u odnosu na bazični, “GT” paket.

On sadrži alu-felne prečnika 18 inča, LED “matriks” farove čiji snop “preskače” vozila ispred, hed-ap displej, dodatno zatamnjena zadnja stakla, senzore za kišu i svetla, automatsko aktiviranje dugih svetala, kontrolu mrtvog ugla, upozorenje na nadolazeći saobraćaj prilikom isparkiravanja unazad, radarski tempomat, automatsko kočenje sa prepoznavanjem pešaka, prepoznavanje saobraćajnih znakova, navigaciju, zadnje parking senzore…

Nije samo oprema ta koja Mazdu 3 izdvaja od konkurencije. Dizajn najčešće ne komentarišemo, ali za rad Mazdinih dizajnera moramo da priznamo da je pravo umetničko delo.

Najlepše od svega je što kvalitet prati izgled. Površine presvučene eko-kožom su svuda. Na primer, u vratima gotovo da i ne možete da pronađete komad tvrde plastike.

Slično je na centralnoj konzoli, komandnu tablu da i ne pominjemo.

U pogledu sofisticiranosti izrade staje rame uz rame sa najboljim Nemcima. Sve komande su precizne, meke i ništa ne zapinje.

Uslovno rečeno mana je pregrada za mobilni telefon, koja je smeštena iza držača za čaše. Nema opcije za bežično punjenje a i sam telefon nije položen, već je pod uglom od 45 stepeni.

Za volanom se sedi (za ovu klasu) prilično sportski.

Sedište može nisko da se spusti, s tim što nižim osobama u tom slučaju može da bude zaklonjen donji levi ugao multimedijalnog displeja.

Volan se lako podešava po meri manje i više korpulentnih vozača. Ručica menjača je na podignutoj poziciji, ali je kratka i ima kratke hodove, sa onim finim osećajem mehaničke veze čoveka i zupčanika.

Za razliku od najnovijih evropskih modela, kod Mazde morate da budete vezani kako bi se “ručna” automatski otpustila.

Zvuk benzinca na “steroidima” se ne razlikuje od standardnog. Ima dosta veću kompresiju od 16,3:1, dok standardni ima 13,0:1, što je takođe dosta viša vrednost u odnosu na konvencionalne.

Primera radi, Mazdin 1.8 dizelaš od 116 KS koji se takođe ugrađuje u novu “trojku” ima kompresioni odnos od 14,8:1.

Gradska vožnja ne otkriva skoro 60 “konja”“ razlike u odnosu na “G122”.

Vrlo je elastičan kada su u pitanju umerena ubrzanja; to znači da već pri 50 km/h možete da ubacite u šesti stepen prenosa i da opušteno vozite čak i ako brzina padne na 40 km/h.

Promena brzina naniže je potrebna tek ako zahtevate snažnija ubrzanja, pa u šali kažemo da se vozi ili drugom ili šestom.

Kriva isporuka snage i obrtnog momenta je toliko ravna da pri punom gasu nemate onaj osećaj zakucavanja za sedište, ali je svakako fascinantno to što crveno područje na obrtomeru počinje tek pri 6500 obrtaja.

Voli da se “zavrti”, pa smo sa zadovoljstvom uživali u naglim ubrzanjima i punom gasu, pogotovo prilikom uključenja na auto-put.

Pravo je uživanje posmatrati kazaljku obrtomera koja pokriva skoro duplo veći opseg u odnosu na dizelaše.

Mazde su sada među poslednjim automobilima koje pružaju magiju i bez turba.

Najlepše od svega što vas uživanje u “vrtenju” motora neće koštati mnogo. Test smo završili sa prosekom od 7,7 l/100 km, iako auto nismo štedeli.

Ako ste umereni sa ubrzanjima, lako možete da dostignete i pola litre manji prosek.

U ekstremnim uslovima gradske vožnje ne prelazi 8,5 l/100 km, dok pri 130 km/h (oko 2800 o/min) troši okruglo šest litara.

Prtljažnik: 450 l

Prtljažnik: 450 l

Auto-put je mesto gde 180 “konja” dolaze do punog izražaja. Tačnije, prilikom međuubrzanja na visokim brzinama.

Doduše, potrebno je iz šeste prešaltovati i nekoliko stepeni naniže kako biste omogući pune performanse.

Sve u svemu, itekako se oseti 58 KS razlike u odnosu na “G122” motor kada treba da ubrzate, na primer, od 130 do 160 km/h.

Mazda se je odlučila da stabilnost bude na listi prioriteta, pa ne treba očekivati mekano ali ni previše tvrdo ogibljenje.

Sve je podešeno baš kako i dolikuje jednoj limuzini, sa kojom bez problema možete da izvedete nagli manevar pri većim brzinama i da ne ugrozite bezbednost.

Za one koji preferiraju automatske menjače, u ponudi je šestostepeni automatik, kao i pogon na sva četiri točka, koji je takođe dostupan samo kod hečbeka.

Cena Mazde 3 sedan, pa i hečbeka, počinje od 19.900 evra.

Toliko košta 2.0 benzinac sa 122 KS i izuzetno bogatom opremom.

Automatski grejači volana i sedišta

U hladnim zimskim danima dočekaće vas lep znak pažnje iz Mazde.

U meniju možete da podesite automatsko aktiviranje grejača volana i sedišta u skladu sa temperaturom.

Automatika će postepeno smanjivati intenzitet grejanja do potpunog isključivanja.

Podešavanje nagiba

Danas je prava retkost da u automobilu C segmenta naiđete na podešavanje nagiba donjeg dela sedišta.

Obično ovu mogućnost srećemo kod premijum proizvođača, i to na sedištima koja se doplaćuju. Ovde je to standard.

Premijum ozvučenje uz doplatu

“Sound” dodatak na opremu košta 500 evra i obuhvata Bose ozvučenje sa 12 zvučnika uključujući i sabvufer.

Zahteva nešto kvalitetnije fajlove kako bi pune mogućnosti sistema došle do izražaja.

“Auto magazin” je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Mazda 3 Sedan Skyactiv-X180 GT Plus – specifikacije

Motor: zapremina 1998 ccm, snaga 132 kW (180 KS) pri 6000 o/min, maks. o. moment 224 Nm pri 3000 o/min, kompresija 16,3:1, menjač manuelni, 6 stepeni

Dimenzije: D/Š/V 4660/1795/1440 mm, međuos. rastojanje 2725 mm, klirens 135 mm, prtljažnik 450 l, rezervoar 51 l, masa 1320 kg, pneumatici 215/45 R18

Performanse: maks. brzina 216 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,2 s, WLTP potrošnja 4,9-7,0 l/100 km, WLTP emisija CO2 127 g/km (102 g/km NEDC)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.





Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Top