Ovde ste
Home > Ekonomija > Ko su naslednici Konkorda? Supersoninim avionom od Los Anelesa do Tokija za manje od tri sata

Ko su naslednici Konkorda? Supersoninim avionom od Los Anelesa do Tokija za manje od tri sata


Ako je verovati proizvoau aviona Aerion sa seditem na Floridi, do kraja decenije moi emo da letimo izmeu Los Anelesa i Tokija za manje od tri sata.


Izvor: B92

AS2; Foto: AerionCover-Images.com/Profimedia

AS2; Foto: AerionCover-Images.com/Profimedia

Aerion AS3 je komercijalni avion koji e, prema najavama, moi da prevozi 50 putnika, s dometom od 7.000 nautikih milja.

“Naa vizija je da izgradimo budunost u kojoj oveanstvo moe da putuje izmeu bilo koje dve take na naoj planeti u roku od tri sata. Supersonini let je polazna taka, ali to je upravo to – poetak. Moramo pomeriti granice mogueg”, rekao je predsednik Aeriona, predsednik i izvrni direktor, Tom Vajs, u izjavi.

Ranije ove godine Aerion je proirio svoje kontinuirano partnerstvo sa istraivakim centrom Langley Research Center koji vodi NASA, sa posebnim fokusom na komercijalne letove, brzine 2.300 do 3.800 milja na sat (3.700 do 6.200 kilometara na sat). To je do sedam puta bre od obinog putnikog aviona na velike daljine. Radovi na konceptualizaciji i dizajnu su trenutno u toku, a vie detalja bie objavljeno kasnije 2021. godine, pie CNN.

AS3 je drugi avion iz Aerionove porodice mlaznjaka koji je privukao veliku panju javnosti, a postoje i budui planovi za hibridno-elektrine supersonine avione. AS2, koji obeava let iz Njujorka do Londona za 4,5 sata, Aerionov je kandidat za prvog supersoninog putnikog aviona koji e ui u komercijalnu slubu posle vie od 50 godina.

Aerion trenutno gradi veliko novo globalno sedite na Floridi, tik do meunarodnog aerodroma Orlando Melburn, kako bi radio na svojim ambicioznim projektima.

Nova supersonina era

Poslednji supersonini putniki avion koji je preleteo nae nebo bio je Konkord (Concorde), koji se povukao iz slube pre vie od 17 godina. Iako je bio inenjersko udo, iziskivao je visoke trokove i imao veliki uticaj na ivotnu sredinu.

“Konkord je bio sjajana maina, ali je dovodio do prevelikog zagaenja, buke i bio preskup. Ono to pokuavamo da uradimo je prilino drugaije”, rekao je Vajs za CNN prole godine.

Aerionove ambicije su da njihova letelice “benigno” deluju na nebu.

“Svet jedva eka da do 2050. godine postane ugljenino neutralan. Moramo ovo da uinimo danas”, rekao je Vajs.

Najnie mogue sagorevanje

Meu partnerima u Aerionovom programu AS2 je i Deneral motors (GE), koji proizvodi supersonini motor Afiniti, a tu je i Spirit AeroSistems, koji pravi trup za AS2.

U pilotskoj kabini je Honivel (Honeywell) je napravio revoluciju, koristei svoju strunost u supersoninim vojnim mlaznjacima za dizajn procesora, displeja, senzora i sistema za kontrolu leta za pomenuti AS2.

“Morali smo da dizajniramo vazduhoplov koji e biti neverovatno efikasan sa najmanjim moguim sagorevanjem goriva, pa smo proveli 10 godina razmiljajui o naprednoj aerodinamici i motorima koji tede gorivo”, kae Vajs.

AS2; Foto: AerionCover-Images.com/Profimedia

AS2; Foto: AerionCover-Images.com/Profimedia

Jedna od stvari koju nee imati (a koju je imao Konkord) jeste dogorevanje – sistem kojim se gorivo raspruje u izduvne gasove motora i sagoreva radi poveanja potiska tokom poletanja i ubrzanja.

“To smo zaobili jer je previe buno i stvara uzrokuje previe emisija gasova. Druga stvar o kojoj smo razmiljali bio je izvor energije. eleli smo avion koji nee zavisiti od fosilnih goriva i koji bi mogao da radi na 100% sintetikim gorivima od prvog dana”, kazao je Vajs.

“Krstarenje bez buma”

Zatim, tu je buka. Vajs je rekao CNN-u da je AS2 dizajniran da zadovolji Fazu 5 standarda buke u avionu – najstroe propise o buci pri sletanju i uzletu.

“Mislimo da smo reili taj problem”, kae i dodaje: “Naa letelica e biti tiha kao i ostali avioni oko aerodroma”.

Ali moda je jedna od najinovativnijih karakteristika AS2 njegovo “krstarenje bez buma” koje omoguava avionu da supersonino leti iznad kopna, a da “bum” ne udara u zemlju. Umesto toga, buka se prelama nazad u atmosferu.

Aerion je izumeo “krstarenje bez buma”, jer alternativni tip tieg supersoninog leta, nazvan “niski bum”, iako manje buan od Konkorda, i dalje proizvodi buku na zemlji slinu grmljavini.

Vajs eli da dokae da nova tehnologija moe da funkcionie i “kada regulatori vide da to moemo pouzdano da uradimo, imaemo prvi avion u istoriji koji e supersonino leteti nad kopnom i niko na zemlji nee uti bum“.

Vajs rauna da e “krstarenje bez buma”, zajedno sa agendom o neutralnom ugljeniku, pruiti ubedljive prednosti za budui AS2.

Aerion ima nekoliko konkurenata u supersoninom i hipersoninom vazduhoplovnom polju, ali onaj koji trenutno najvie izaziva je Bum (Boom).

Oktobra 2020. startap iz Denvera uao je u istoriju izbacivanjem svog XB1, prvog nezavisno razvijenog supersoninog aviona. Nazvan je Bejbi Bum (Baby Boom), trup mu je dugaak 71 metar i prototip je razmere 1:3 budueg supersoninog komercijalnog aviona Boom Overture, a sposoban je da leti od Londona do Njujorka za samo tri sata i 30 minuta.

AS2; Foto: AerionCover-Images.com/Profimedia

AS2; Foto: AerionCover-Images.com/Profimedia

Pratite nas na naoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i ukljuite se u nau Viber zajednicu.





Source link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Top