Ovde ste
Home > Kultura > Premijera predstave “Orlando” večeras i sutra u Narodnom pozorištu

Premijera predstave “Orlando” večeras i sutra u Narodnom pozorištu


Posle uspešne premijere komedije Pjera Korneja „Iluzije“ u režiji Nikole Zavišića, na istu scenu – „Raša Plaović“, večeras od 18.30 časova, a i sutra 2. aprila imaćete priliku da pogledate premijeru predstave „Orlando“, po romanu Virdžinije Vulf, u dramatizaciji Tanje Šljivar i režiji Bojana Đorđeva, sa dopisanim tekstom Gorana Ferčeca.

Ovakva dešavanja podsećaju na nas to kako izleda normalan život!

U videu ispod pogledajte kavkva je atmosfera pred početak premijere:

Predstava je fokusirana na istraživanje ljudskog identiteta i roda kao samo jednog od aspekata ličnosti.

Reč je o dve premijere istog naslova, a objašnjenje za to nalazi se u činjenici da je reditelj Đorđev svoju koncepciju bazirao na ideji da se u različitim izvođenjima u naslovnoj ulozi smenjuju glumac i glumica.

Glumica, koja tumači Orlanda je Iva Milanović, studentkinja FDU (u klasi profesora Srđana Karanovića) , a glumac Dragan Sekulić je završio studije FDU.

„Dramatizacija ovog fantastičnog romana donosi na scenu raskošnu elokvenciju Virdžinije Vulf, njenu kombinaciju engleske duhovitosti, toka svesti i suptilne društvene kritike”, izjavio je Đorđev 29. marta na konferenciji za novinare, dodajući da čezne za postavkom „Orlanda” još od kada je video film u režiji Seli Poter 1993. godine (s Tildom Svinton u naslovnoj ulozi).

Đorđev je izrazio zadovoljstvo što prvi put radi u Narodnom pozorištu, i to sa fantastičnom ekipom glumaca, sa svojom autorskom ekipom i u saradnji sa živim piscima.

„Orlando” je poznat kao najduže ljubavno pismo na svetu, upućeno Viti Sakvil Vest, aristokratkinji i pesnikinji koja je poslužila Virdžiniji Vulf za, kako navodi Đorđev, oblikovanje čudesnog heroja koji živi zauvek mlad, nakon 200 godina postaje heroina i nakon još tri veka uspeva da objavi svoju poemu „Hrast”, i to 1928. godine, kada je izašao roman Vulfove. Ferčecov tekst produžava priču do naših dana.

ORLANDO NARODNO POZORISTE

Foto: Orlando narodno pozorište / Ustupljene fotografije

ORLANDO NARODNO POZORISTE

Dramatizacija se sastoji iz pokušaja likova iz različitih društvenih miljea i podneblja, koje Orlando sreće tokom putešestvija i koji su na ovaj ili onaj način zaljubljeni u njega/nju da ga/je opišu. U dopisanom epilogu i Orlando dobija svoj glas.

„Taj prelazak iz jednog rodnog identiteta u drugi mi u predstavi otključavamo jednostavnom tvrdnjom – muškarac mora da prvo postane žena da bi postao čovekom. Da odraste, da se transformiše, da se odrekne privilegija klase, da izmiče klasifikacijama vremena, običaja, roda i da živi život oslobođen svakog viška”, naveo je Đorđev.

U pozorišnim verzijama u svetu Orlanda igra žena, što je slučaj i sa gotovo svim androginim likovima, poput Šekspirovog Puka (iz „Sna letnje noći“).

U postavci Đorđeva glavnu ulogu igraju mladi glumac Dragan Sekulić i Iva Milanović.

„Mislim da je ovo prvi put da je Orlando i glumac. Bitno mi je da to probamo. Inače, partitura za njih dvoje je ista, ali su izvedbe različite, jer su im različiti glumački senzibiliteti. U nijansama se razlikuje i tekst u poslednjem monologu”, rekao je Đorđev.

ORLANDO NARODNO POZORISTE

Foto: Orlando narodno pozorište / Ustupljene fotografije

ORLANDO NARODNO POZORISTE

Iva Milanović je izjavila da je ovaj lep i specifičan roman dao priliku da svako istraži svoju mušku i žensku stranu, dok je Dragan Sekulić izrazio nadu da su kroz kreativni proces došli do rezultata koji je zanimljiv.

Tanja Šljivar je istakla kolektivno autorstvo, pominjući troje pisaca, dvoje glumaca, kao i najmanje dualnost Orlanda.

„Pokušala sam kroz različite narativne tehnike da pokažem složenost jedne takve ličnosti, fiktivne, a i stvarne, jer Virdžinija u romanu referiše na svoju ljubavnicu i prijateljicu Vitu, to je oda samoj Viti. Mislim da je ta kompleksnost fiktivnog i stvarnog lika, ispričana kroz 12 naratora, nešto što je moglo da se ostvari jedino kroz kolektivni rad cele elipe”, izjavila je Tanja Šljivar.

U ansamblu su i Aleksandra Nikolić (Kraljica Elizabeta), Kalina Kovačević (Ruska princeza Saša), Nikola Vujović (Nik Grin), Zoran Ćosić (Rumunski nadvojvoda), Pavle Jerinić (Neimenovani turski ljubavnik), Miloš Đorđević (Ciganin Rustem), Vanja Ejdus (Madam di Defand) i Sena Đorović (Prostitutka Neli), neki od njih sa po više uloga.

U radu na predstavi učestvovali su i Mina Milošević (dramaturg), Siniša Ilić (scenograf), Maja Mirković (kostimografkinja), Luka Papić (kompozitor), Čarni Đerić (scenski pokret), Dijana Marojević (scenski govor), Jovan Tarbuk (digitalna obrada scenografije i kostima), Jasna Saramandić (asistent scenografa)…

Upravnica Narodnog pozorišta Ivana Vujić najavila je mogućnost razmene predstave sa postavkom „Orlanda” u Tetaru Šaubine u Berlinu.

„Te se predstave razlikuju, ali zajedničko im je istraživanje jednog izuzetnog narativa koji pruža veličanstvenu igru na temu stvaralaštva i života, da li je život moguće živeti 300 godina, odnosno šta znači živeti toliko, gde je moguće otići stvarno i u mašti, šta se sve može desiti. ‘Orlando’ vas vodi na imaginarni put, kao unutrašnja mašta koja treba da pokrene svakog stvaraoca”, izjavila je Ivana Vujić.

Probe predstave „Orlando” počele su još u junu 2020. godine, budući da je premijera prvobitno planirana za sredinu septembra, ali je zbog epidemiološke situacije povodom pandemije korona virusa odložena dok se ne steknu bolji uslovi. Izvedena je samo pred Umetničkim savetom Narodnog pozorišta.

Ovo će biti prva postavka u Narodnom pozorištu tog poznatog romana o identitetu i društvu, ljudskim sličnostima i različitostima, koje je slavna engleska književnica napisala 1928. godine.

„Orlando” će se igrati za ograničen broj gledalaca, u skladu sa najnovijim epidemiološkim merama.





Izvorni link

Aplikacija za prevoz Uber Srbija

Slični

Top