Stranica
Home > Auto > Auto test: Citroen C5 Aircross – meko, meke, najmeke

Auto test: Citroen C5 Aircross – meko, meke, najmeke


U moru slinih krosovera, Citroen C5 Aircross doneo je vie nego potrebnu sveinu. Sa mnogo jedinstvenih reenja, ovo je automobil koji se ozbiljno razlikuje od konkurenata.



Tekst – Aleksandar Bursa; Izvor – Auto Magazin; Foto – Auto Magazin

Nema dileme, krosoveri i SUV modeli su odavno postali dominantna kategorija vozila. Samim tim, pred kupcima je nimalo lak zadatak kako odabrati pravo vozilo. Citroen se potrudio da izbor u velikoj meri olaka.

C5 Aircross je potpuno drugaiji ne samo od konkurenata, ve i od bratskih modela unutar PSA grupacije. Pritom, uopte ne mislimo na dizajn, koji je, oekivano, avangardan i u skladu sa imidom najnovijih Citroenovih modela.

Ovaj automobil je jedini u klasi koji ima hidrauline progresivne jastuke. Osim toga, pozadi su tri potpuno nezavisna sedita pune veliine, to nije sluaj kod drugih modela unutar grupacije, a i ire.

Uz veliki prtljanik, to je ve sasvim dovoljno da se ovaj auto ozbiljno uzme u razmatranje.

Dimenzije (duina/irina/visina): 4500/1859/1688 mm. Meuosovinsko rastojanje: 2730 mm (Foto: Auto magazin)

Dimenzije (duina/irina/visina): 4500/1859/1688 mm. Meuosovinsko rastojanje: 2730 mm (Foto: Auto magazin)

Cena poinje od 19.990 evra, koliko kota turbo-benzinac sa 130 „konja“. Dizela zapremine 1.5 litara iste snage je skuplji 1.300 evra.

Mi smo na test preuzeli upravo dizel verziju, dodue, sa treim po redu paketom opreme „fil“ (Feel), ija je cena 24.690 evra. Za taj iznos dobija se dosta opreme, mada je puno toga ostavljeno i za doplatu.

Sve u svemu, svaki C5 Aircross, bez obzira na paket opreme, ima ve pomenute hidrauline progresivne jastuke, tri nezavisna zadnja sedita, specijalno akustiki izolovano vetrobransko staklo i posebna prednja sedita od memorijske pene.

Trei po redu paket ima i potpuno digitalnu instrument tablu u vidu displeja dijagonale 12,3 ina, sa mogunou nekoliko vrsta prikaza.

Prijatno nas je iznenadio kvalitet zavrne obrade i mnogo povrina pod mekim materijalima zanimljive teksture, ba kako i dolikuje Citroenu. Dizajn presvlaka sedita moe da se bira a svaki od njih podrazumeva dizajnersku tkaninu. ak je i senilo instrumenata presvueno protepanom eko-koom.

Za volanom se sedi prilino uspravno; pedale su vrlo blizu a sedite je visoko i u najnioj poziciji, tako da su kolena savijena skoro pod uglom od 90 stepeni. Zbog toga smo morali da volan udaljimo od sebe a ne da ga izvuemo.

Ljubitelji automatika mogu da uivaju u novom osmostepenom menjau, a za nas je ovaj put pripremljen primerak sa manuelnim estostepenim.

Nije nam bilo teko da baratamo ruicom, naprotiv; kvailo, odnosno zamajac su sjajno usklaeni sa sistemom ubrizgavanja, tako da nema nikakvog trzanja, cimanja i ljuljanja, pa se meugas lako i prirodno slae. To je samo poetak oseaja mekoe.

Prelazak preko prvih neravnina izaziva oduevljenje. Novi sistem hidraulinih progresivnih jastuka je u vonji veoma slian nekadanjim „bombama“. Radi po drugaijem principu, tako da nije potrebno nikakvo odravanje – nema hidrauline tenosti, pumpe…

Sitne neravnine maksimalno upija, a preko ulegnua prelazi kao da ih i nema. To se posebno osea pri velikim putnim brzinama kada auto samo neno „zapliva“. Oseaj je vrlo slian kao na prestinim luksuznim limuzinama opremljenim vazdunim ogibljenjem.

Auto se manje ljulja ne samo preko neravnina, ve se osea umirivanje karoserije ak i kada ubrzavate, koite i skreete. Dodue, otrije krivine na autoputu umeju da izazovu neto vie naginjanja zbog „plivajueg“ ogibljenja, ali to je neto na ta jednostavno treba raunati, s obzirom da je auto konstruisan da bude ekstremno udoban a ne sportski orijentisan.

Nekako u skladu sa tim imidom je i motor. Dizela zapremine 1,5 litara sa 130 „konja“ namenjen je manje zahtevnim vozaima.

Daleko od toga da je spor, do „stotke“ mu treba 10,4 sekunde, ali ima vrlo linearna ubrzanja, bez onog zakucavanja za sedite karakteristinog za snanije dizelae. Ako elite naglo da povue, ipak je potrebno da prealtate u brzinu nie.

Zvuna i izolacija od vibracija su takoe u skladu sa kompletnom mekoom automobila. Za to su zasluni akustiki izolovan vetrobran, ali i sedita od memorijske pene.

Prtljanik:  580-720/1630 l

Prtljanik: 580-720/1630 l

Ukratko, vonja Citroenom C5 Aircross je krajnje relaksirajua. Pri svemu tome, motor je izuzetno tedljiv. U vreme kada mnogi podiu potronju zbog uvoenja novih standarda o emisiji izduvnih gasova, ovde je iznenaujue umerena.

Po gradu smo zabeleili prosek od oko est litara, dok autoput podie prosek na oko sedam.

Za one koji ipak oekuju bolje performanse, rezervisan je 2.0 dizela sa 180 „konja“, koji je dostupan iskljuivo uz osmostepeni automatski menja. Zanimljivo je da ima prilino povoljnu cenu, s obzirom da najopremljenija verzija kota 30.090 evra.

Uz zaista neprevazienu udobnost u klasi, C5 Aircross moe da se pohvali veoma prostranom kabinom ali i prtljanikom.

Za pohvalu je to ve osnovni paket opreme ima kameru za automatsko koenje i prepoznavanje saobraajnih znakova, to je vrlo bitno kada ste u nepoznatom podruju a kamera za kontrolu brzine je sve vie.

Svaki C5 Aircross ima i osmoinni multimedijalni displej osetljiv na dodir, Bluetooth konekciju kao i dva USB prikljuka. Podrazumevaju se elektrina runa, tempomat, zadnji parking senzori, senzor za kiu, kao i automatika za podizae svih prozora.

Drugim reima, auto ima sve to je neophodno za udobnu i bezbednu vonju.

Stavke kao to su panoramski krov, elektro-pokretana vrata gepeka, grejai sedita i kamera od 360 stepeni se doplauju bez obzira na paket opreme, dok su beini punja telefona, beskontaktno otkljuavanje, LED farovi i navigacija standard jedino u najviem paketu.

Nesvakidanji dizajn, natprosean komfor i mogunost postavke tri deja sedita jedno uz drugo svakako su elementi koji mogu bitno da utiu na odluku o kupovini.

Test automobili su dostupni, tako da je najbolje da novi Citroen C5 Aircross isprobate lino.

Tri nezavisna sedita

Na zadnjim seditima je komforno ak i visokim osobama. Sedi se tako da butine imaju solidan oslonac, uz vie nego dovoljno mesta za glavu i kolena.

Svako sedite pojedinano je klizno podesivo po duini, tako da se zapremina prtljanika moe poveati sa 580 na 720 litara

Dizajnerski instrumenti

Kao to smo i oekivali dizajn svakog od nekoliko vrsta prikaza digitalnih instrumenata je avangardan u skladu sa imidom brenda i dizajnom automobila.

Ipak, dizajneri su se odluili da izgled bude vaniji od funkcionalnosti, pa je obrtomer nedovoljno pregledan a i do podataka o potronji nije ba lako doi.

Zamena za 4×4 pogon

Za Citroen C5 Aircross nije predvien pogon na sva etiri toka, ba kao i kod ostalih modela unutar PSA grupacije. Zato, po elji, moe da se doplati „grip kontrol“ ureaj za elektronsku blokadu diferencijala i prilagoavanje vrsti podloge.

Na raspolaganju su reimi za vonju po pesku, blatu i snegu, to je dovoljno da se auto izvue iz dosta klizavih situacija.

Doplata iznosi svega 330 evra i obuhvata jo i automatski reim za sputanje niz strme i klizave nizbrdice u kome auto sam koi, odravajui priblino brzinu hoda, kako ne bi dolo do zanoenja vozila. Sve to voza treba da uradi je da odrava eljeni pravac.

“Auto magazin” je nova edicija najstarijeg automobilskog asopisa u Srbiji.

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 Feel

zapremina motora 1499 ccm
snaga 96 kW (131 KS) pri 3750 o/min
maks. o. moment 300 Nm pri 1750 o/min
menja manuelni, 6 stepeni
dimenzije: D//V 4500/1859/1688 mm
meuos. rastojanje 2730 mm
prtljanik 580-720/1630 l
rezervoar 52,5 l
masa 1505 kg
pneumatici 235/55 R18
maks. brzina 188 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 10,4 s
potronja (fabrika) 4,8/3,9/4,3 l/100 km
emisija CO2 112 g/km



Izvorni link

Slični artikli

Top