Stranica
Home > Auto > Auto test: Malo i veliko A Mercedes-Benz A 180 d AMG Line

Auto test: Malo i veliko A Mercedes-Benz A 180 d AMG Line


Nova A-klasa vie ne izgleda kao poetak s kojim se ulazi u svet Mercedesa…



Tekst – Milan Derbogosijan; Izvor – Auto Magazin; Foto – Auto Magazin

Prva generacija Mercedesove A-klase za neke je moda predstavljala predmet podsmeha jer su je mnogi doivljavali kao neto to nije “Mercedes”.

Slino je bilo i sa drugom, a tek sa treom generacijom stvari su postavljene na svoje mesto. A-klasa je dobila svoj hebek oblik i jasno se pozicionirala prema svojoj ciljnoj grupi.

etvrta generacija koju smo testirali donela je u ovaj segment neto emu se niko nije nadao. Ili, moda, jeste…

Poznat oblik, otre linije, “namrteno” lice i zdepast zadnji deo daju novoj A-klasi agresivan dizajn koji obino ne pripada ovom segmentu.

Izgleda moderno, sportski i mladalaki. Neke estetske detalje smo videli na drugim, veim modelima ovog proizvoaa iz tutgarta to svakako nije zamerka, naprotiv.

Moramo, dodue, biti iskreni i priznati da je na testirani primerak “presvuen” u “AMG Line” paket estetskih dodataka, pa otuda i AMG 18-inni naplaci, veliki diskovi, masivni usisnici i dve hromirane izduvne cevi. Ipak, nemojte pomisliti da je ovo pravi AMG izdanak.

Re je samo o setu kozmetikih dodataka, pa tako neki detalji tu stoje iako nemaju svoju pravu funkciju, ali – izgledaju lepo.

Automobil je vizuelno produen zahvaljujui veem meuosovinskom razmaku (od 2.729 mm) to je pozitivno uticalo na komfor u kabini, ali ini nam se i prilino podiglo nivo poda prtljanika.

U kabini nas eka iznenaenje: sve u ta gledamo smo ve videli, ali na daleko veim i skupljim modelima. Toliko opreme nismo oekivali u “startnom” modelu Mercedesa koji oigledno ima tolike ambicije da je dobar deo tehnikih i bezbednosnih sistema preuzeo od S-klase.

A-klasa kao da vie nije “ulazni” model u svet trokrake zvezde. Sportska sedita presvuena finom mikrofiber sintetikom koom jesu moda malo ua (to su primetili “gabaritniji” vozai, a ne autor ovih redova), ali sa druge strane nude odlinu bonu potporu i prilagodljivu duinu sedita, tako da e svako uspeti da nae dobru poziciju za sebe.

Upravlja je sportski, debeo i zaseen sa donje strane. Toliko vas mami da uivate u vonji da e vam prosto biti lepo da sa obe ruke drite obru i ne skidate ih sa njega.

Po ugledu na sportske modele, iza upravljaa se nalaze ruice za menjanje brzina, ali sedmostepeni DCT menja sa dvostrukim kvailom toliko dobro radi svoj posao da ne znamo zato bi ste se zamarali menjanjem brzina.

Nova A-klasa je evidentno napravljena za uivanje u vonji, ali i zabavu koji omoguavaju mnogobrojni gedeti, kao i podeavanja koje vas mogu satima drati u automobilu – ak i kada se ne vozite.

I dok su materijali na komandnoj tabli, centralnoj konzoli i gornjoj polovini obloge vrata zaista odlinog kvaliteta, plastine obloge u donjoj polovini vrata se ne mogu pohvaliti istim kvalitetom. Takvu koliinu plastike nismo oekivali…

A onda stiemo i do verovatno najzabavnijeg dela u vozilu – potpuno novog MBUX (Mercedes-Benz User Experiance) infotejment sistema. A-klasa je dobila tu ast da bude prvi putniki automobil opremljen njime.

Sistem je opremljen vetakom inteligencijom sa mogunou uenja i prilagoavanja, kao i inteligentnom glasovnom kontrolom uz upotrebu prirodnog govora. Jedinstvena karakteristika ovog sistema jeste njegova mogunost da ui zahvaljujui vetakoj inteligenciji.

Tanije moe se individualizovati i prilagoavati korisniku ime stvara jedinstvenu kompoziciju digitalnog sistema vozila. Dakle, ako vam je sluajno dosadno u vonji, moete i malo proaskati sa automobilom.

Nova generacija A-klase se po prvi put moe voziti polu-autonomno zahvaljujui bezbednosnim standardima koji su preuzeti iz S-klase – adaptivni tempomat i aktivna podrka upravljanja jo vie podravaju vozaa u odravanju bezbedne udaljenosti od vozila ispred, a sada se i brzina automatski podeava u svim situacijama.

Novina je i napredno osvetljenje kabine, jednobojno ili viebojno. Zanimljiva je opcija osvetljenja ventilacionih otvora koji mogu svetleti plavo ili crveno, u zavisnosti od toga da li sistem hladi ili greje.

Model koji smo mi vozili opremljen je najslabijim dizel motorom u ponudi. Re je o verziji sa oznakom A 180d to, naalost, vie ne znai da je re o motoru zapremine 1,8 litara ve o manjem 1,5 dCi motoru sa 116 KS.

Na papiru ne zvui mnogo, ali ovaj dizel agregat itekako ume da pokae zube na putu i gotovo da nema slinosti sa nekim drugim 1,5 dCi motorom na koji ste verovatno pomislili. Bar ne po voznim osobinama.

Naime, Mercedes je u doradio ovaj motor i upario ga sa svojim sedmostepenim DCT menjaem koji izvlai maksimum iz motora pruajui mu potentnih 260 Nm obrtnog momenta koje je lako iskoristiti.

Sasvim dovoljno da sa ovim automobilom imate dovoljno samopouzdanja u malo kritinijim preticanjima, a da svakodnevnu vonju ipak obavite uz veoma nisku potronju goriva.

Fabrika je deklarisala potronju u gradu od 4,5 l/100 km koju mi ba i nismo postigli (dodue nismo se ni trudili), ali smo naom potronjom od 5,2-5,5 l/100 km gradske vonje zadovoljni. Na otvorenom putu, potronja naravno pada za jedan do jedan i po litar.

U vonji se A-klasa sjajno pokazala zahvaljujui dobro podeenom oslanjanju i direktnom upravljau koji vozau nudi jasnu komunikaciju sa podlogom.

Nema neprijatnog zanoenja i naginjanja pri veim brzina. Prelasci preko neravnina su glatki, a komfor donekle kvari buka koju gume prenose u kabinu.

Tome su verovatno kumovali i veliki tokovi sa irokim pneumaticima, pa ovaj nedostatak verovatno ne postoji kod standardnih verzija.

Na kraju dolazimo i do nezaobilazne teme – cene.

Iako je upitno da li je klijentima ove nemake kue cena toliko presudna, ne moemo a da se na nju ne osvrnemo u kontekstu upravo onoga to „A-klasa“ vie nije, odnosno ta je postala.

„A-klasa“ je sada postala istokrvni Mercedes koji svoju pripadnost premijum segmentu pokazuje tehnikim reenjima, naprednom tehnologijom, opremom, ali i cenom.

Dok osnovni model sa dizel motorom kota 28.020 evra, testirani primerak je sa svom dodatnom opremom dostigao vrtoglavih 41.964 evra!

Da li je to mnogo ili ne zavisi od toga koliko novca ve imate na raunu ili u slamarici. Svaka dalja polemika na tu temu je suvina.

Tehniki podaci

Motor:
Zapremina 1461 ccm
Snaga 85 kW (116 KS) pri 4.000 o/min
Maks.obrtni moment 260 Nm pri 1750-2500 o/min
Menja 7-stepeni DCT

Dimenzije:
D//V 4531/1796/1440
Meuosovinsko rastojanje 2729 mm
Prtljanik 360 l
Rezervoar 43 l
Masa praznog vozila 1445 kg
Pneumatici 225/45R18

Performanse:
Maks.brzina 203 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,5 s
Potronja 4,5/3,9/4,1 l/100 km
Emisija CO2 108 g/km



Izvorni link

Slični artikli

Top