Stranica
Home > Auto > Auto-test: MINI One bolje od kartinga

Auto-test: MINI One bolje od kartinga


Ako vam se dopada izgled MINI-ja, jo vie e vam se dopasti nain na koji se vozi. Mnogi ga porede sa kartingom, a nas je asocirao na neto jo bolje.



Dimenzije (duina/irina/visina): 3821/17271414 mm. Meuosovinsko rastojanje: 2495 mm

Tekst – Aleksandar Bursa; Izvor – Auto Magazin; Foto – Auto Magazin

Redizajnirani MINI je ve godinu dana na naem tritu. Osveenu treu generaciju uvenog lajfstajl automobila lako ete prepoznati po zadnjim svetlima, koja su dobila grafiku britanske zastave.

Bilo je i drugih, manje primetnih izmena na planu estetike i opreme. Na primer, od sada moete da poruite MINI sa LED matriks farovima iji snop „preskae“ automobile ispred, tako da oputeno moete da vozite sa dugim svetlima a da ne zaslepite druge vozae. Kome je potrebno beino punjenje telefona, od sada i ovu opciju moe da porui.

To su samo neki od primera koji su obogatili redizajnirani MINI.

MINI One: zapremina 1499 ccm; snaga 75 kW (102 KS) pri 3900-6500 o/min; maks. o. mom. 190 Nm pri 1350-3600 o/min

MINI One: zapremina 1499 ccm; snaga 75 kW (102 KS) pri 3900-6500 o/min; maks. o. mom. 190 Nm pri 1350-3600 o/min

Meutim, ono to predstavlja najveu izmenu ne moete da uoite na prvi pogled. Motori su unapreeni tako da su tedljiviji za pet procenata i to je najvanije, dobili su na snazi i obrtnom momentu.

Moda najveu novinu predstavlja uvoenje automatizovanog menjaa sa dve lamele i sedam brzina, koji je od sada dostupan i u najslabijoj verziji koja moe da se kupi na naem tritu – modelu MINI One sa 1.5 motorom od 102 konjske snage.

Mi smo se odluili da proverimo kako to sve izgleda u praksi na ovom modelu ija je akcijska cena 19.990 evra za „blek edin“ (Black Edition) verziju.

Kompanija Delta Motors na test nam je ustupila MINI One sa slinom, prilino luksuznom opremom. Ovo je pravi dokaz da i verzija sa osnovnim motorom moe da izgleda kao i daleko jai modeli.

Pre svega, tu su fantastina sportska sedita sa tkaninom koja pre prilii najboljoj skandinavskoj koli dizajna nego Nemcima.

Imaju veoma izraenu bonu podrku i podeavanje duine donjeg dela. Tu su jo automatska „klima“, tempomat, LED glavna svetla, alu-felne prenika 16 ina i beskontaktno startovanje motora.

Ako u auto prvi put sedate u veernjim satima, prijatno e vas iznenaditi projektor koji na asfalt pored vozaevih vrata projektuje MINI logo.

Ipak, ono to smo eleli da isprobamo je kako se u kombinaciji sa sedmostepenim automatikom ponaa unapreeni turbo-benzinac koji je dobio deset njutn-metara, tako da sada raspolae sa 190 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Prvo to smo primetili je neverovatno uglaen rad motora, za koji slobodno moemo da kaemo da je najtii i najmirniji trocilindarski motor koji smo do sada imali prilike da testiramo.

ak i kada stojite pored automobila sa upaljenim motorom ne primeujete da mu „fali“ cilindar. Sve to dopire do uiju je iznenaujue duboki zvuk izduvnog sistema.

Da, ni mi nismo mogli da verujemo da najslabiji motor ima ne samo prilino snana ubrzanja, ve i vrlo sportski zvuk iz auspuha.

Prtljanik:  211 l

Prtljanik: 211 l

Kada krenete, posebno sa naglim dodavanjem gasa, tano se osea da je na granici da „zaroke“ kao snani turbo-benzinci. Ipak, Nemci su ovaj zvuni efekat kao proizvod ubrizgavanja male koliine benzina u izduvni sistem rezervisali za jae modele.

Sedmostepeni menja je isprogramiran tako da u standardnom modu veoma rano menja brzine, ak dosta ranije nego to bi to uradio prosean voza. U stanju je da motor dri na svega oko 1100 obrtaja pri konstantnoj brzini.

ak i kada ga nagazite, vraa stepen do dva nie ali tako da se opet ne zalazi u visoke obrtaje.

Praktino, u svakodnevnoj vonji o zvuku uopte ne moete da prepoznate da je pod haubom trocilindarski motor, sve dok ne stisnete papuicu gasa do kraja. Tek preko 4000 obrtaja uje se onaj karakteristini zvuk za ovu koncepciju motora.

Kada se prebaci u „sport“ mod, MINI One postaje ozbiljno ustar. I nama je bilo teko da poverujemo ta sve mogu 102 konjske snage, ali je oigledno da je bitno kako je ta snaga rasporeena, odnosno obrtni moment.

Maksimum postie ve pri 3900 obrtaja i snano vue sve do 6500, to je jedan od najveih opsega isporuke maksimalne snage meu turbo-benzincima.

Slino je i sa maksimalnim obrtnim momentom – svih 190 Nm je dostupno ve pri 1350 obrtaja, to je takoe jedna od najboljih vrednosti meu motorima sline zapremine.

Zato i ne udi to oputeno krstari na tek neto preko hiljadu obrtaja i odluno povlai pri umerenom dodavanju gasa bez promene stepena prenosa.

Kada smo ve kod altanja, brzine se smenjuju vrlo glatko. Nije preterano zgodan za koenje motorom, i to iz dva razloga. Prvo, dok klikete ruicom menjaa unapred u poetku smo nehotice dodirivali „unlock“ taster na levoj strani a imali smo i fobiju od pritiskanja „P“ tastera koji je pozicioniran na vrhu, kao i kod BMW modela.

Drugo, s obzirom da u standardnom reimu menja tei da izmenja sve brzine, potrebno je dosta kliktanja da iz sedme prebacite u drugu. Sa druge strane, pokazalo se da je sasvim dovoljno da se ruica samo gurne ulevo; tako se aktivira sportski reim menjaa, a samim tim se vraa koji stepen nanie, to je dovoljno za koenje motorom.

Inae, sedma je toliko duga da se pri 130 km/h „vrti“ na svega 2350 obrtaja i tada troi oko sedam litara na sto kilometara.

Kao to smo i oekivali, ponaanje u vonji je zaista jedinstveno. Veinu asocira na karting, ali nas je „mini“ podsetio na roudstere. Pogotovo sa automatskim menjaem, voza ima mogunost da neto vie pomeri sedite unazad, pa se stie utisak kao da se sedi tik ispred zadnje osovine.

I ne samo to, vetrobran je toliko udaljen da stvara oseaj kao da se vozite u daleko veem automobilu nego to zapravo jeste. Iako na prvi pogled deluje tesno zbog niske a iroke oferke, zapravo ne postoji mogunost da je dodirnete rukom.

Jedini problem je kad se staje na semafor; to morate da uinite ranije nego obino jer od krova ne moete da vidite koje je svetlo, s obzirom da ste uvueni u dubinu kabine.

Bez obzira na sve to, pozadi ima dovoljno mesta za dve odrasle osobe. ak i oni visoki nee imati problem za glavu, ali e putnici sa prednjih sedita ipak morati malo da se povuku unapred.

Sve u svemu, kada se voze samo dve osobe, oseaj zaista kao da ste u roudsteru, pogotovo kada se uzme u obzir nain na koji skree.

MINI One se u vonji ponaa kao pravi sportski auto, sa vrlo direktnim volanom i kratkim hodom ogibljenja. Prilino je tvrd, mada ne i pretvrd.

Fascinantno je koliko je auto utegnut uprkos svemu tome, pa se moe rei da vonja podsea na visokoperformansne modele veih hebeka. Iako ima dva i po kruga, volan je ne samo direktan, ve teak i vrlo osetljiv, tako da u krivine ulazite bez skidanja ruku sa obrua.

Skretanje predstavlja pravo zadovoljstvo, posebno to deluje da su prednji tokovi dosta udaljeni, kao kod ve pomenutih roudstera. Dodue, morate da pripazite da dlanom ne pritisnete neki od multifunkcionalnih dugmia koji su blizu ivice.

Uz nisko sedenje i uspravan volan, MINI prua vrlo jedinstven sportski oseaj, uz istovremenu praktinost zbog svojih kompaktnih dimenzija. Prtljanik je vie nego upotrebljiv, ba kao i zadnja sedita.

Oekivali smo nisku potronju po gradu, a test smo zavrili sa solidnih 7,5 l/100 km. „Sport“ mod prosek die na preko osam, dok „klima“ dogura i na preko 9,0 litara.

MINI je specifian i po tome to je premijum model B segmenta, sa kvalitetom materijala i zavrne obrade koja ne zaostaje za veim BMW modelima.

Kada se u obzir uzmu vrhunski inenjering, jedinstveni nain na koji se vozi, pa jo i uveni lajfstajl karakter sa neprevazienim i vanvremenskim dizajnom, jasno je da to mora i da se plati. Sigurno je da se za uloeni novac dobija mnogo.

Tri moda vonje

„Sport“ mod prilino menja karakter motora, koji se u praksi ponaa kao da ima daleko vie od deklarisane 102 konjske snage.

U standardnom reimu motor se oputeno „vrti“ na oko 1100 obrtaja.

Odaberite boju osvetljenja

Preko tastera smetenih u krovu moete da odaberete eljenu boju ambijentalnog osvetljenja, ukljuujui i prsten oko centralnog displeja.

Posebno je zanimljiv „lajt ou“ koji proizvodi tokom pojaavanja muzike ili podeavanja „klime“.

Budite primeeni

Do skoro je ova opcija bila rezervisana za skuplje modele BMW-a a od sada je dostupna i na MINI-ju.

Projektor se nalazi u retrovizoru levih vrata i „baca“ sliku, odnosno MINI logo na asfalt pored automobila.

Automatik i za najslabiju verziju

Jedna od novina koja se nala u redizajniranom MINI-ju je automatizovani menja sa dve lamele i sedam brzina.

Inteligentno i neprimetno menja brzine, sa tendencijom vonje na niskim obrtajima – po gradu na oko 1100 a pri 130 km/h na oko 2350 obrtaja.

Ozvuenje za primer

I dalje nam nije jasno kako su inenjeri uspeli da dobiju izuzetno snaan i kvalitetan zvuk iz malih zvunika.

Muzika je, bez preterivanja, na nivou veih BMW modela, sa snanim basom i velikim dinamikim opsegom.

“Auto magazin” je nova edicija najstarijeg automobilskog asopisa u Srbiji.

MINI One 3 Door Automatic

motor 3 cilindra
zapremina 1499 ccm
snaga 75 kW (102 KS) pri 3900-6500 o/min
maks. o. moment 190 Nm pri 1350-3600 o/min
menja automatizovan sa dva kvaila, 7 stepeni
dimenzije: D//V 3821/17271414 mm
meuos. rastojanje 2495 mm
prtljanik 211 l
rezervoar 40 l
masa 1215 kg
pneumatici 195/55 R16
maks. brzina 195 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 10,2 s
potronja (fabrika) 6,0/4,5/5,0 l/100 km
emisija CO2 114 g/km



Izvorni link

Slični artikli

Top