Stranica
Home > Auto > Prva vonja: Podmlaen i snaniji – Mercedes V klase 300d

Prva vonja: Podmlaen i snaniji – Mercedes V klase 300d


Osveena V-klasa sa novim dizel motorom, devetostepenim menjaem i paketima opreme koji seu do AMG „minke“, sve vie podsea na luksuznu brau iz automobilskog segmenta. Rivali, ako ih uopte ima, dobili su nove glavobolje…



Tekst – Dejan Potkonjak; Izvor – Auto Magazin; Foto – Auto Magazin

Prolo je tek pet godina, od kako su u Mercedesu odluili da putniku verziju modela Vito, poznatiju kao Viano, nazovu V-klasom, kako bi i na taj nain nedvosmisleno pokazali da poseduju model koji je pre svega namenjen transportu putnika – tanije, vozilo namenjeno zaljubljenicima u vonju, aktivnim sportski nastrojenim osobama, koji sa sobom nose puno opreme, ili namenjeno kompanijama koje ele svojim klijentima da ponude luksuzan vid transporta.

Te 2014. godine, stiglo se do tree generacije uspenog modela ija istorija see do 1996. godine, a danas je na red dolo „zatezanje bora“, kako bi V-klasa jo uspenije prokrila put do veeg broja korisnika od dosadanjih sjajnih gotovo 210.000 za pet godina.

Mercedes je odluio da osvei V-klasu ponudivi kupcima nove etvorocilindrine dvolitarske dizel-agregate, od kojih se jaa nalazi u testiranoj verziji 300d i razvija 239 konjskih snaga

Mercedes je odluio da osvei V-klasu ponudivi kupcima nove etvorocilindrine dvolitarske dizel-agregate, od kojih se jaa nalazi u testiranoj verziji 300d i razvija 239 konjskih snaga

Nemaki gigant, kad je re o V-klasi, nema puno rivala na tritu, pa je svako osveenje modela veliki pomak unapred kad je re o komunikaciji prema korisnicima.

Eksterijer, na prvi pogled, nije pretrpeo velike izmene, ali primenjena osveenja bila su dovoljna da se modernizuje „lice“ vozila koje se i dalje kad je re o obliku, ruku na srce, nije mnogo distanciralo od veze sa roakom zvanim Vito.

Prednja maska je ta koja je dobila poveane usisnike za vazduh i hromirane detalje koji su bogatiji u zavisnosti od paketa opreme, a kad smo kod njih, stigli su ak i do opcije koja se zove AMG Line.

On, izmeu ostalog, donosi i „dijamantski gril“, koji je svojevremeno debitovao na skupljim verzijama A-klase, ali u stvari predstavlja ozbiljnu vezu sa C-klasom, iz koje potie veina osveenja vezana za unapreenu V-klasu.

Kada je re o tokovima, Mercedes je i tu napravio pomak, pa zainteresovani u zavisnosti od paketa opreme, mogu da biraju 17, 18 ili 19-inne felne od lakih legura sa niskoprofilnim gumama dimenzija 225/55.

Dodatno, verzije u AMG paketu stiu sa ogibljenjem koje sputa vozilo za 15 milimetara, to ih definitivno distancira od „obinih“ MPV-ova.

Sa svakim osveenjem, V-klasa polako raskida veze sa Vitom, a ovoga puta novi put je oznaen bogatijim paketima opreme koji stiu sa elementima koji se sreu u luskuznim putnikim automobilima sa znakom zvezde

Sa svakim osveenjem, V-klasa polako raskida veze sa Vitom, a ovoga puta novi put je oznaen bogatijim paketima opreme koji stiu sa elementima koji se sreu u luskuznim putnikim automobilima sa znakom zvezde

Prvi pogled na kabinu, takoe, ni u kom sluaju ne otkriva da je re u MPV vozilu, posebno kad se uoe veliki multimedijalni ekran i touchpad za njegovo korienje, a posebnu razliku donose dvodelni paneli instrument-table sa razliitim teksturama, od kojih je, oekivano, najupeatljivija ona iz pomenutog AMG paketa opreme koja ini da je V-klasa sad svetlosnim godinama udaljena od parnjaka iz Vito game, to je i bio jedan od ciljeva razvojnog odeljenja.

Sa druge strane, unutranji prostor diktira formu vozila koja, jednostavno (za sad?) ne moe da bude drugaija, pa V-klasa spolja i dalje izgleda kao veliki „van“, bez obzira na sve „modne detalje“ koje je pokupio od brae iz porodice automobila.

To, meutim, ne predstavlja nikakav minus, poto V-klasa, to je njenim korisnicima moda i dalje najvanije, nudi obilje prostora kroz ponuene verzije duine nazvane „kompakt“ i long“, koje dalje donose opcije konfiguracija sa est, sedam ili osam sedita.

Konfiguracija sa etiri odvojena, udobna sedita je standard, a izbor predstavljaju klupe sa tri sedita u sredini i/ili sasvim pozadi. Uz sve to, V-klasa i dalje nudi i pozamani prtljani prostor, uz opciju „Easy-Pack“ elektrino otvaranje zadnjeg stakla, tako da u ovom segmentu kupci nemaju o emu puno da razmiljaju.

Sve se svodi na stvar ukusa, a kad je re o V-klasi, sigurno je da dobijaju neto najmodernije to moe da se vidi u ovom segmentu.

Novina, kad je re o enterijeru, znai veliki korak dalje, poto se Mercedes pobrinuo da klijentima ponudi pravu dozu luksuza u vidu sedita koja se mogu nai samo u najluksuznijim automobilima ove kompanije, pa boravak u vozilima V-klase u luksuznom paketu vie deluju kao ugodno putovanje u kabinama malih privatnih aviona, nego u vozilu koje u osnovnim verzijama druge konfiguracije slui za dostavu.

Treba napomenuti da to nije sve kad je re o dobrim stvarima koje stiu iz A, E ili GLE modela, pa V-klasa u „ekskluziv“ paketu opreme stie sa „Burmester“ audio-sistemom, za zaista jedinstven uitak u kvalitetnom zvuku…

Oekivano visoka pozicija za upravljaem je neto to nedvosmisleno prikazuje o kakvom vozilu je re, a i sama vonja ukazuje da se ne nalazite za komandama putnikog automobila.

Sistem za kontrolu oslanjanja je, meutim, u ponudi kupcima, pa on umnogome podie sam komfor vonje, ukljuujui i 9-stepeni menja 9G-tronic, standardan u verziji 300d, koji omoguava vozau da se usredsredi iskljuivo na upravljanje.

Preostalo je samo da se posveti panja i novinama kad je re o pogonskim jedinicama. Glavna „zvezda“ ovog blagog osveenja krila se pod poklopcem motora primerka kojeg smo testirali u blizini Barselone – re je o snanijoj verziji dvolitarskog dizelaa koji u primerku sa oznakom 300d razvija 239 konjskih snaga i 500 njutnmetara maksimalnog obrtnog momenta uz dodatnih 30 Nm u „overtork“ reimu.

Jedan identian je, inae, bio izloen i na ovogodinjem Salonu automobila u Beogradu, pa je dvodnevni test bio idealna prilika da se uverimo u mogunosti. etvorocilindrini „nafta“ pokazao je snagu i agilnost u razliitim reimima vonja, na razliitim konfiguracijama puteva i sjajnu „vezu“ sa 9-stepenim menjaem.

U Mercedesu su su dobili ekonomian agregat smanjene zapremine u odnosu na prethodnika koji je doneo i manje vibracija, ali a ono na emu bi moda u budunosti mogli dodatno da porade u Mercedesu ipak je zvuna izolacija, ime bi se napravio jo jedan veliki korak ka potpunom otklonu od Vito naslea.

Slabija verzija novog OM654 agregata zamenila je prethodnika u verziji 220d, donosei identinu snagu od 163 KS, ali donosei veu ekonomiju sa prosenom potronjom od fabriki navedenih 5,9 litara na 100 preenih kilometara.

Iako na prvi pogled deluju minimalne, promene na osveenoj V-klasi/Vianu tree generacije dovoljno su velike da zainetersuju korisnike ovog tipa vozila.

Dodatno moe da ih ohrabri informacija da e se „ulepana“ V-klasa cenovno pozicionirati kao i prethodne verzije ovog modela.

Tehnoloki pomagai

Kad je re o tehnologijama koje se nalaze u V-klasi, ovaj model ne zaostaje puno za ostalim Mercedesima. Pre svega, tu su inteligentne LED svetlosne grupe, koje se adaptiraju na postojeu situaciju na putu dozirajui intenzitet i visinu svetlosnog snopa, ali i pratei kretanje vozila kroz krivine.

Aktivna parking asistencija se nalazi meu opcionim ponudama, ali u ovom profilu automobila je zaista vie nego korisna. Kamera 360 stepeni, dodatno olakava manevrisanje V-klasom, pa je zaista topla preporuka za svakoga ko eli da dodatno olaka boravak u ovom vozilu.

Sistem spreavanja udesa nije novina kod Mercedesa i korisna je pomo svima koji provode mnogo vremena za upravljaem, bez obzira na tip automobila, a „u paketu“ moe da se posmatra i Distronic Plus koji, na primer, odrava rastojanje izmeu vozila na putu i upozorava na potrebu snanog koenja, a moe da delimino olaka kontrolu i u sluaju dosadne stani-kreni vonje u gradskim guvama…

Verzije za kampere

Oekivano, osveena V-klasa je za odreena trita ponudila i poznate kamperske verzije Marco Polo, koje su bile dostupne novinarima na test vonjama.

Ono po emu se ove verzije izdvajaju od standardnih je svakako enterijer, koji prua vrhunski komfor kad je re o izletima, ali i duim putovanjima, za sve koji imaju potrebe za duim boravcima u prirodi, kao to su, recimo, pecaroi ili surferi.

Marco Polo verzije poseduju rotirajua prednja sedita i mini kuhinju, ali i prepoznatljivi podiui krov koji omoguava zaista udoban boravak u kabini ovog jedinstvenog vozila.

Elektrina budunost

Na Salonu u enevi 2019, Mercedes je predstavio i koncept EQV, koncept, plug-in hibridne verzije V-klase, koja prema procenama treba da ima domet od oko 500 kilometara sa jednim punjenjem baterija smetenim u podu vozila kako se ne bi naruavala mogua konfiguracija od 6-7-8 sedita.

Saopteno je da prednje tokove pokree elektrini motor snage ekvivalentne 200 KS, kao i da je oekivana maksimalna brzina oko 160 km/h.

Promocija serijske verzije oekuje se u septembru u Frankfurtu…

“Auto magazin” je nova edicija najstarijeg automobilskog asopisa u Srbiji.

Mercedes V-klase 300 d

motor 4 cilindra
zapremina 1.950 ccm
snaga 176 kW (239 KS) pri 4.200 o/min
maks. obrtni moment 500 Nm (+30) od 1.600 do 2.400 o/min
menja 9-stepeni automatik
dimenzije: D//V 5.140/1.928/1.880 mm
meuosovinsko rastojanje 3.200 mm
nosivost 948 kg
rezervoar 57 l
masa 2.152 kg
pneumatici 225/55 R17
maks. brzina 220 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 7,9 s
potronja (fabrika) 6,4/5,7/5,9 l/100 km
emisija CO2 155 g/km



Izvorni link

Slični artikli

Top