Stranica
Home > Auto > Prva vonja: Toyota Camry – ponovo sa krunom

Prva vonja: Toyota Camry – ponovo sa krunom


Tek to je stigao, novi Toyotin Camry pokazuje zato se u imenu tog automobila krije znaenje japanske rei kruna.



Tekst – Dejan Danilovi; Izvor – Auto Magazin; Foto – Auto Magazin

Zanimljiva je Toyotina sklonost sa igrom imenima. Ako se samo (pod)setimo Aurisa i Corolle, a sada i modela Camry koji je prekrstio Avensis, jasno je koliko Japanci koriste svoju bogatu automobilsku tradiciju, izvlaei iz zaborava svoje legende i dajui im novi ivot.

Jo pre skoro godinu dana, stigla je najava da nam se vraa ime koje smo svi vezivali sa sportskim nasleem i prestinim performansama. Jasno, re je o Camry-ju, koji je svoj nekadanji ivot u Evropi stavio u hibernaciju pre petnaestak godina.

Sada se Camry vraa, ali ne vie kao sportska verzija (ili barem auto preteno sportske prirode), ve kao zamena, nadogradnja ili fuzija sa Avensisom.

To, dakle, znai, da Avensisa u obliku koji smo poznavali, vie nee biti, a da je Camry ta limuzina koja e se nai na granici srednje velikih i velikih limuzina, odnosno takozvanih D i E klasa.

Dimenzije (duina/irina/visina): 4885/1840/1445 mm. Meuosovinsko rastojanje: 2825 mm

Dimenzije (duina/irina/visina): 4885/1840/1445 mm. Meuosovinsko rastojanje: 2825 mm

Ova transformacija bila je dobra prilika za radikalan rez. Prvi zaokret nainjen je u izboru motora za Camry – naravno, idui dalje u elektrifikaciju svoje kompletne game, Japanci ni za ovaj automobil vie nee imati dizel, dok je za Evropu za sada predvien samo dvoipolitarski benzinsko-hibridni sistem.

Istini za volju, Toyota e ovaj automobil snabdevati na nekim svetskim tritima i drugim mainama (pa ak i dvolitarskom), ali nama za sada ostaje da se snalazimo sa visokim globama kojima drava kanjava sve one koji ele iste automobile. Apsurdno.

Tek, Toyota je svoju evropsku premijeru za automobilske novinare organizovala na obali Jadrana, na putevima izmeu Splita i ibenika.

Osim upoznavanja sa novom “krunom”, bila je to i prilika da uporedimo puteve kod nas i kod komija.

I, ta mislite?

Camry je nesumnjivo nov automobil, pre svega u pogledu karoserije. Nastao je od skice, koja je trebalo da strogo sledi imperativ koji je predsednik Toyote, Akio Tojoda, izrekao pre nekoliko godina.

“Nema vie dosadnih automobila”, rekao je u trenutku iskrenosti prvi ovek Toyote, dajui svojim inenjerima slobodu da se razigraju, sa samo jednim ciljem – stvoriti automobile koje e ljudi voleti. Tako je i Camry zaet s tom vizijom.

Na sada ve vrlo korienoj platformi (GA-K), prvo su postavljene smernice: auto e biti nizak, pravilnog rasporeda mase napred i nazad, niskog teita i velikog raspona kako meu osovinama, tako i meu tokovima pomerenim u krajnje spoljne take.

Zamiljen je kao klasina limuzina, modernog izgleda, sa sportskim elementima.

Meutim, prvo to e vam Japanci rei na pres konferenciji (a to je i oigledno), jeste da Camry nije sportski automobil.

Ako je u prolosti to i bio, manje ili vie, sada je to uglaena, doterana i unapreena verzija Avensisa, oplemenjena nasleem koji su preneti sa genima Camry-ja koji smo nekada poznavali.

Vidite i sami: maska sa LED svetlima je tipina za Toyotu, sa jednim novim detaljem: niz od nekoliko irokih poprenih lajsni, koji bi trebalo da pojaaju utisak i naglase sputeni izgled prednjeg dela.

Zadnji deo je pomalo stepenast, od presovanog lima kao spojlera na poklopcu prtljanika, preko izraenih svetlosnih grupa, sve do malo izboenog branika.

Unutranjost je prepuna detalja. Top verzije opremljene su sa tri displeja. Najpre, tu je hed-ap (prenika 10 ina, u boji), vienamenski displej (od sedam ina) smeten je na instrument tabli, i konano, tu je osmoinni centralni monitor sa prevashodnim informacijama o audio, navigacionim i sadrajima povezanim sa mobilnim ureajima.

Dodatne mogunosti su beino povezivanje, ali i informacije o cenama goriva, vremenskoj prognozi ili slobodnim parking mestima.

Komfor upotpunjuju sitnice koje to nisu: beino punjenje telefona, vrhunski JBL audio sistem sa devet zvunika, pa trozonski klima ureaj koji praktino titi od svega – praine, polena, a bogami i ini kou vlanijom. Da, ima i opciju osveavanja kabine aromatinim mirisom.

Putnici na zadnjim seditima dobili su takoe svoju zabavu: na irokom osloncu za ruke, izmeu sedita, smetene su pomone komande, tako da oni koji se voze pozadi (onako, direktorski) mogu da podese poloaj sedita, temperaturu, ili izaberu svoje medijske sadraje.

Ipak, prvo to e vas pitati japanski inenjeri i menaderi na veeri na kojoj se drue sa novinarima, jeste ta mislite o hibridnom potencijalu koji su napravili.

Tanije, da li je u (ovom sluaju) novinar “Auto magazin” zadovoljan performansama i kako vidi budunost hibridne tehnologije. Bila je to prilika za odgovor tipa “…da, ali…”, to e rei da je motor u Camry-ju pravi biser, a da budunost hibrida nije najjasnija u ovom trenutku, kao to misli va izveta…

to se tie motora, re je o istom reenju koje se nalazi u Toyota RAV4, iji ste test ve mogli da proitate pre par meseci. Ugraen u Camry, ovaj snani hibridni motor izgleda kao igra na sigurno: jednostavno, lako je pretpostaviti da e Camry dobiti i vie nego dovoljno energije za odline performanse.

Auto je, ponoviemo, perfektno balansiran; masa je rasporeena gotovo idealno, a precizno su uraeni i detalji koji presudno utiu na upravljivost.

Put od splitskog aerodroma, gde smo prvi put seli u Camry, ka ibeniku, bila je dobro izabrana test ruta.

inili su je deo (pri)gradskih ulica Splita, potom (izuzetno kvalitetna) deonica autoputa A1 prema ibeniku, onda i krivudavi regionalni putevi po brdima u dalmatinskom zaleu.

Vonja autoputem je, pretpostavljate, plovidba po mirnom moru. Tiho, mirno, sa neprimetnim pribliavanjem brzinama koje vas opominju sa saobraajnih znakova. Siavi sa nove i brze saobraajnice, oekivali smo puteve na koje bismo naili kod nas.

Nita od toga. Brdski putevi koji povezuju sela iznad Jadrana izgledaju kao da su jue napravljeni, bez rupa, krpea i propalih bankina.

Takvi putevi dali su nam dodatni izazov, pa smo vezane krivine iskoristili za malo forsiranja na pravcima, ali i brze prolaske kroz zavoje. Camry odlino prati vae pokrete na volanu, dri se zadatog pravca i ne naginje se znaajnije.

Prtljanik: 524 litra

Prtljanik: 524 litra

Posle pedesetak kilometara brze vonje po uzastopnim prevojima i krivinama, ipak shvatite da je ovaj automobil stvoren za vonju sa stilom. To znai da e vam ritam-vonja vie odgovarati, nego nagla ubrzanja i koenja pred krivinama.

To nas vraa na prve rei koje smo uli na ovoj promociji – da nije re o sportskom automobilu. Shvatili smo sutinu, a to je da auto ne pati od nedostatka potencijala, ve da je, japanski smisleno, stvoren sa prestinim karakteristikama limuzine za uivanje.

U to bi trebalo da se uvere i nai kupci, ve krajem prolea kada nova Toyota Camry stie na srpsko trite.

Cene

Toyota stie u Srbiju sa etiri nivoa opreme za Camry. Ve poetni paket pod nazivom “stajl” (Style) imae dugu listu opreme.

Ako se odlue za ovu verziju, kao poklon u znak dobrodolice, nai kupci dobie popust od 1.500 evra, pa e ih Camry Style kotati 32.900 evra.

Evo cena verzija po paketima opreme:

Style 34.400*

Sol 36.000

Executive 39.000

Premium 41.000

* Cena bez popusta

Sve Toyotine krune

Ime Camry nastalo je engleskim prevodom japanske rei „kanmuri“, to znai kruna.

Ovaj naziv je samo nastavak Toyotine tradicije da u imenima svojih automobila koristi razliite nazive za krunu; model “kraun” (Crown iz 1955.), Corona i Corolla su latinske rei takoe za krunu i malu krunu, a tu je i Tiara iz 1960…

Osma generacija

Naziv Camry Toyota prvi put koristi na limuzini sa etvoro vrata poznatoj kao Celica Camry. Kao nezavisan model Camry debituje 1982. najpre kao sedan, a zatim i kao liftbek.

Do sada je prodata u 19 miliona primeraka. Zanimljivo je da se na razliitim tritima prodavao pod raznim imenima, a nudio se i sa dve razliite irine karoserije to je vrlo retko u automobilskoj industriji.

U Evropi je prvi put poela da se prodaje 1984. sa dva benzinska i dva dizel motora – benzinci od 1.8 litara i 100 KS, 2.0 od 103 KS, kao i dizeli 1.8 od 80 KS i dvolitra od 88 KS.

Jedna od verzija koja je bila namenjena tritima Japana, Australije i Severne Amerike je bio Camry Solara predstavljen 1998. Najpre je bio dostupan kao kupe, da bi dve godine kasnije predstavljen i kabriolet koji je zamenio Celicu kabrio. Za njega su bili rezervisani najsnaniji motori od dva i tri litra u rasponu snage od 115 do 220 „konja“.

Zvanino, sa svim varijacijama koje su ponuene, do sada je Camry imao sedam generacija.

“Auto magazin” je nova edicija najstarijeg automobilskog asopisa u Srbiji.

Toyota Camry

Motor 2,5 Hybrid
Zapremina (ccm) 2487
Snaga (kW/KS) 160/218
Maks. o. moment (Nm) 221 pri 3600-5200 o/min
Menja CVT
Dimenzije (mm) 4885/1840/1445
Meuos. rastojanje (mm) 2825
Prtljanik (l) 524
Masa (kg) 1595
Maks. brzina (km/h) 180
Ubrzanje 0-100 km/h (s) 8,3
Potronja (l/100 km) – fabrika 4,2
Emisija CO2 (g/km)

Elektromotor: sinhroni sa permanentnim magnetom, 88 kW (120 KS), maks. o. moment 202 Nm, baterije Ni-Mh, nominalni napon 244,8 V, maks. napon sistema 650 V



Izvorni link

Slični artikli

Top