Stranica
Home > Auto > Ruenje mitova: ta u stvari predstavlja BMW logo?

Ruenje mitova: ta u stvari predstavlja BMW logo?


BMW je u dananjeg auto-giganta izrastao iz fabrike avio-motora, pa su mnogi u njegovom amblemu videli skrivenu simboliku avionskog propelera.



Foto: BMW promo

Automobilska industrija prepuna je mitova, pa ne udi to zaljubljenici u etvorotokae esto pogreno tumae imena i ambleme pojedinih marki.

Bavarski proizvoa ve vie od 100 godina koristi amblem koji se nije mnogo menjao od svog nastanaka 1917. Naime, Bayerische Motoren Werke (BMW) vodi poreklo od proizvoaa avionskih motora, kompanije Rapp Motorenwerke, osnovane 1913. godine.

S obzirom da ima korene u avio-industriji, mnogi i danas smatraju da naizmenino postavljena plava i bela polja unutar krunog amblema predstavljaju simboliku propelera avionskog motora, ali je istina drugaija.

Foto: BMW promo

Foto: BMW promo

Mit o propelerskoj simbolici dugo se odrao u javnosti i zahvaljujui tome to se BMW nije previe trudio da ga opovrgne. Ipak, sada je bavarski proizvoa odluio da razjasni nedoumice o svom logou.

Kako objanjava direktor arhiva BMW grupe, Fred Jakobs, logo i njegovo znaenje u ranim danima kompanije nisu bili previe vani i u centru panje.

“Tokom prvih nekoliko godina svog postojanja, BMW nije bio toliko prisutan u svesti javnosti”, kae on.

Foto: BMW promo

Foto: BMW promo

Krajem 1917. nastao je prvi BMW logo, a kao uzor posluio je upravo logo kompanije Rapp. Zadrana je kruna forma, a umesto oznake “Rapp”, po obodu amblema upisana su slova “BMW”.

Meutim, unutranjost je pretrpela znatne promene, uvoenjem 4 plavo-bela polja preuzeta sa zastave Bavarske. Tako da ono to mnogi smatraju simbolikom propelera u amblemu, u stvari predstavlja boje Bavarske – nemake savezne drave u kojoj se nalazi sedite BMW-a.

Otkud onda mit o propelerima?

Foto: BMW promo

Foto: BMW promo

Pa, BMW je svojevremeno u marketinke svrhe isticao svoje avionsko naslee, kao to se to vidi na ovom primeru iz 1929. gde se logo preklapa sa propelerima avionskih motora u pokretu, pa se ta slika urezala u kolektivno pamenje ljubitelja ove auto-marke.

Sa svoje strane, bavarski proizvoa nije se mnogo trudio da ispravi zabludu koja je dugo opstala u javnosti.



Izvorni link

Slični artikli

Top