Stranica
Home > Auto > Ruenje tradicije: Debitovala nova Korveta po prvi put sa centralno postavljenim motorom FOTO

Ruenje tradicije: Debitovala nova Korveta po prvi put sa centralno postavljenim motorom FOTO


Chevrolet je predstavio osmi generaciju amerike drumske ikone – supersportskog modela Chevrolet.



Foto: Chevrolet promo

Chevrolet Corvette C8 nije samo jo jedna nova generacija ovog dugovenog amerikog modela – to je automobil koji donosi znaajne novine na polju pogonskog i prenosnog sistema, kao i u pogledu dizajna spoljanjosti i unutranjosti vozila. Najvanija novost odnosi se na poloaj motora.

Foto: Chevrolet promo

Foto: Chevrolet promo

Umesto napred, kao to je to bio sluaj kod prethodnih generacija, pogonska jedinica je postavljena u sredinji deo karoserije, neposredno iza putnike kabine. Osim toga, kupci vie nee moi da narue verziju sa manuelnim menjaem poto je odlueno da jedina opcija bude 8-brzinski automatik sa duplim kvailom, a snaga se kao i do sada prenosi na zadnje tokove.

Foto: Chevrolet promo

Foto: Chevrolet promo

Mehanika i konstruktivna reorganizacija Corvette C8 uslovila je i promene u dizajnu spoljanjosti i proporcijama vozila, pa je “nos” automobila sada znatno krai jer napred vie nema motora, a prosto iza kabine je produen. Kao i kod mnogih drugih supersportskih automobila sa centralno postavljenim motorom, dizajneri su iza kabine ostavili “prozore” kroz koje se vidi V8 agregat novog modela.

Foto: Chevrolet promo

Foto: Chevrolet promo

Corvette C8 ima sklopivi vrsti krov, koji se po elji moe ukloniti, pa se automobil iz kupe konfiguracije pretvara u vozilo u targa stilu. Prtljanik je takoe promenio svoju lokaciju u poreenju sa prethodnom C7 generacijom i sada se nalazi napred. U Chevroletu kau da ima dovoljno prostora za jedan manji kofer, veliine onog koji moe da se unese kao kabinski prtljag u avion, a pored njega ima mesta i za torbu sa laptopom.

Foto: Chevrolet promo

Foto: Chevrolet promo

S obzirom da C8 ima nie oslanjanje u odnosu na odlazei model, napred je ugraen sistem koji omoguava izdizanje prednjeg dela vozila za 40 mm, kada se automobil kree brzinama ispod 40 km/h, a itava opreacija traje 2,8 sekundi. Ovo je naroito od koristi kada se automobil vozi po gradu i kada treba da pree preko leeih policajaca i sl.

Foto: Chevrolet promo

Foto: Chevrolet promo

Kokpit C8 je takoe znaajno modernizovan, a potpuno je orijentisan ka vozau. Pored komandi za manuelnu promenu stepena prenosa, na volanu se nalazi i specijalno “Z” dugme koje omoguava vozau da prilagodi podeavanja perfromansi automobila prema sopstvenim eljama. Na komandnoj tabli ispred vozaa smestio se 12-inni digitalni ekran, umesto analognih instrument satova, a tu je i veliki, centralno postavljeni displej multimedijalnog sistema. Audio sistem marke Bose sa 10 zvunika je standardan deo opreme, dok se po elji moe doplatiti za jo bolji ureaj sa ak 14 zvunih jedinica.

Foto: Chevrolet promo

Foto: Chevrolet promo

Corvette C8 dobija snagu od 6.2-litarskog LT2 V8 motora koji proizvodi 497 ks (365 kW) i 630 Nm. Uz opcioni Z51 Performance paket isiti motor isporuuje 502 ks (369 kW) i razvija 637 Nm. Chevrolet za sada nije objavio informacije o performansama automobila, ali je potvreno da C8 od 0 do 100 km/h ubrzava za oko 3 s.

Foto: Chevrolet promo

Foto: Chevrolet promo

Sa druge strane, ameriki proizvoa saoptio je da je masa vozila 1.530 kg i da su u konstrukciji automobila u velikoj meri korieni aluminijum i materijal od ugljeninih vlakana. Corvette C8 e se isporuivati sa tokovima prenika 19 i 20 ina, na kojima su montirani Michelin Pilot Sport ALS puenumatici, a za bezbedno zaustavljanje vozila staraju se Brembo konice sa diskovima promera 321 mm napred i 339 mm pozadi.

Foto: Chevrolet promo

Foto: Chevrolet promo

Oni koji narue opcioni Z51 Performance paket dobijaju sportskije podeeno ogibljenje, unapreeni sistem za hlaenje motora i visokoperformansni izduvni sistem, dok automobil stie sa Michelin Pilot Sport 4S gumama. Osim toga, masivnije su i konice – 345 mm napred i 350 mm pozadi.

Corvette C8, koja e i u osmoj generaciji nositi ikoninu oznaku “Stingray”, poee da se proizvodi kasnije tokom godine, u fabrici u Kentakiju, a u kompaniji Chevrolet istiu da e biti veoma konkurentna na tritu jer e startna cena u SAD iznositi ispod 60.000 dolara.

Foto: Chevrolet promo

Foto: Chevrolet promo



Izvorni link

Slični artikli

Top