Stranica
Home > Auto > Test polovnjaka: VW Golf 7 1,6 TDI karavan svetogre ili idealan porodini auto

Test polovnjaka: VW Golf 7 1,6 TDI karavan svetogre ili idealan porodini auto


Na testu imamo pomalo neuobiajenu verziju Golfa za nae trite.



Foto: Dragan Romevi

Izvor: Polovni automobili; Autor: Dragan Romevi

Na prvom mestu, re je o karavanu, to e nemali broj ljubitelja ovog modela zgroziti. Kod nas se karavanske verzije i dalje smatraju nekom vrstom poljoprivredno-transportnih maina.

Na primer, u trenutku pisanja teksta na oglasima je samo 25 „sedmica“ u karavan verziji od ukupno 320 komada.

Tu je i 1.6 TDI motor, koji se u raznim verzijama ve itavu deceniju ugrauje u brojne modele VW grupacije (VW, Audi, koda, Seat), ali i dalje izaziva sumnjiavost vozaa. I dalje svi, izgleda, patimo za starim dobrim 1.9 TDI…

Ispod haube naeg automobila je verzija sa 110 KS, karakteristina za tedljivu BlueMotion verziju, to znai da su u cilju smanjenja potronje goriva na ovom motoru izvrene odreene izmene.

Foto: Dragan Romevi

Foto: Dragan Romevi

Inae, BlueMotion je verzija kod koje je naglasak na tedljivosti, pa su tu i druge razlike u odnosu na standardni Golf.

Menja ima drugaije prenosne odnose i est stepeni prenosa umesto pet. Aerodinamika – izmeu ostalog, maska hladnjaka je gotovo zatvorena, optimizovan je protok vazduha kroz prostor gde je neophodno hlaenje, a tu su i posebni paneli sa donje strane.

Aerodinamiku unapreuje i sputeno oslanjanje – Golf BlueMotion je nii za 1,5 cm od obinog Golfa.

Foto: Dragan Romevi

Foto: Dragan Romevi

Takoe fabriki stie sa gumama koje imaju veoma nizak otpor kotrljanju, a na vlasniku je da li e kasnije da se zadri na istim gumama ili e da uzima drugi model/proizvoaa.

Na Golf je proizveden 2015. godine, a preao je oko 70.000 kilometara.

Kabina napred

U kabini vlada karakteristina atmosfera za Golf i generalno VW vozila. esto ete uti re dosadno, ali nama to nimalo ne smeta. Materijali su kvalitetni, lepo uklopljeni i za sada nema znakova habanja. Malo koji konkurent moe da mu parira.

Foto: Dragan Romevi

Foto: Dragan Romevi

Vozaka pozicija je odlina, sa solidnim mogunostima za podeavanje sedita i volana. Sedita su udobna, mada verovatno za nijansu tvra nego to e prosean voza eleti. Dobro su profilisana – taman koliko treba.

Tu je i onaj karakteristian oseaj u skoro svakom Golfu – uete i oseate se kao da ste ga vozili ve 1000 puta. Uostalom, isto kao i u „estici“, „petici“…

Foto: Dragan Romevi

Foto: Dragan Romevi

Neko bi rekao da su Nemci neinovativni i da se plae eksperimentisanja. Mi smatramo da su nali odlinu formulu i da stoga nema potrebe da nita drastino menjaju.

Kabina pozadi

Na zadnjoj klupi ima dovoljno prostora za dve visoke odrasle osobe – kako za noge, tako i za glavu. Trei putnik e se verovatno aliti, naroito na nedostatak prostora za stopala izazvan relativno velikim centralnim tunelom.

Foto: Dragan Romevi

Foto: Dragan Romevi

Prtljanik

Osnovna zapremina prtljanika je 605 l, a kada se obore nasloni zadnje klupe dobija se 1.620 litara.

To je osetno vie korisnog prtljanog prostora u odnosu na Golf hebek ija je osnovna zapremina gepeka 380 litara.

Foto: Dragan Romevi

Foto: Dragan Romevi

Kad smo ve tu, pomenimo i razliku u duini izmeu ove dve verzije Golfa:

a) hebek – 4.255 mm
b) karavan – 4.562 mm

Razlika: 337 mm, odnosno skoro 34 centimetra. Meuosovinsko rastojanje im je isto.

Bacimo pogled i na razlike u odnosu na VW Passat B8 karavan.

Nasloni zadnje klupe obaraju se u odnosu 60:40.

Foto: Dragan Romevi

Foto: Dragan Romevi

Obaraju se veoma lako, a to moete da obavite i iz kabine i iz samog prtljanika, prostim povlaenjem ruice sa one strane koju elite da preklopite.

Foto: Dragan Romevi

Foto: Dragan Romevi

Pritom sigurnosni pojasevi ne prave nikakav problem, odnosno tako su montirani da ih naslon nee zakaiti kada se preklapa. Kada se nasloni obore, dobija se ravna povrina, tako da se bez problema ubacuju vei predmeti.

Meutim, Golf na naem testu nije imao centralni otvor u naslonima kroz koji mogu da se provuku dui predmeti (npr. skije), poto ta stavka spada u dodatnu opremu.

Krovni nosai se dobijaju u okviru standarne opreme i mogu da nose 75 kilograma.

Vonja

Oslanjanje je „vrsto“, ali istovremeno udobno. Golf se u krivinama ponaa sigurno i stabilno, posluno pratei pokrete volana. Upravlja je direktan, mada ne bi smetalo malo vie „fidbeka“, tj. povratnih informacija. Primeujemo da je upravljiviji i agilniji od Golfa 6, emu doprinosi i znatno smanjenje mase u odnosu na tu generaciju.

Dakle, nije neudoban, ali nema ni neprijatnog naginjanja u krivinama. Neravnine po naim putevima lepo upija, tako da se moe zakljuiti da je napravljen odlian kompromis izmeu voznih osobina i udobnosti.

Poredei ga sa standardnom verzijom i istim motorom (mada sa 105 KS), primeuje se mala razlika, poto je BlueMotion sputen, ali se ta razlika primeti tek pri prelasku preko npr. leeih policajaca ili veih neravnina. Ipak, treba uzeti u obzir subjektivni oseaj, razliite gume, kao injenicu da nije re o novim automobilima.

Na primerak ima fabrike dimenzije guma 195/65 R15, koje takoe doprinose udobnosti.

Zvuna izolacija je odlina – dobro su izolovani i zvuk motora i zvuk vetra. Po tom pitanju nemamo nikakvih zamerki.

Do 100 km/h ubrzava za 11 sekundi, bar po fabrikim podacima. Motor razvija 110 KS u rasponu od 3.200 – 4.000 o/min i 250 Nm u rasponu od 1.500 do 3.000 o/min.

Foto: Dragan Romevi

Foto: Dragan Romevi

Ovo nisu uopte loi rezultati, ali pojedini vlasnici se ale da je pomalo „anemian“ pri kretanju, odnosno u prvoj brzini. Za ove kritike verovatno je najvie kriv menja iji su prenosni odnosi proraunati tako da na prvom mestu doprinesu nioj potronji goriva. Osim toga, dovoljno je snaan i elastian.

Pri visokim brzinama na auto-putu ponaa se vrlo smireno i sa samopouzdanjem se kree brzinama veim od 170 km/h.

Zabeleili smo prosenu potronju od 5,5 l/100 km, pri emu se nismo naroito trudili da tedimo gorivo, a bilo je i mnogo vonje u saobraajnoj guvi. Uglavnom, VW Golf 1.6 TDI BlueMotion je zaista tedljiv auto, sa kojim i bez mnogo truda moe da se postigne veoma niska potronja, naroito na otvorenom putu.

Problemi i kvarovi

Ovaj motor je prilino kontroverzan. im se pojavio, ljubitelji VW marke smatrali su da nee biti adekvatna zamena legendarnom 1.9 TDI agregatu. Naravno, lako se zaboravlja da je 1.9 TDI dolazio u razliitim verzijama, kao i da je imao svoje probleme.

Izgleda da su 1.6 TDI pratili „problemii“ uglavnom prvih godina proizvodnje, dok su novije verzije znatno pouzdanije.

Nevolje uglavnom izazivaju tri stvari – dizne, EGR ventil i DPF filter.

to se tie samog DPF filtera, to je boljka svih iole savremenijih dizelaa. Jednostavno, ak i sami proizvoai kau da je bolje kupiti benzinca ukoliko e se auto uglavnom voziti u gradu, naroito ako se uglavnom vozi na kratkim relacijama. Naalost, to se ne govori i kupcima u prodajnim salonima…

Sa diznama je slina pria – ni njima ne prija loe gorivo, vonja na rezervi, konstantno „guenje“ motora na izrazito niskim obrtajima…

Kvar EGR ventila moe da bude veoma skup. Problem je u tome to EGR ventil i njegov hladnjak ine jednu celinu, tako da bez obzira ta se od to dvoje pokvari, itava celina mora da se menja. Originalan deo je veoma skup, isto kao i zamena u ovlaenom servisu.

Meutim, postoje zamenski delovi koji su znatno jeftiniji. U nekim sluajevima EGR ventil moe da se popravi. Ne da se oisti, ve da se popravi poto kvar moe da bude mehanike prirode.

U ovom sluaju moete da utedite mnogo novca, zadravajui pritom originalni EGR, ali naalost skidanje EGR ventila moe da traje i do pet sati. Ova tema je prilino komplikovana, pa ako vas interesuju detalji, raspitajte se u servisima i na forumima.

Tu je i staro dobro zatvaranje EGR-a, to naravno ne preporuujemo zbog ekologije i moguih problema u budunosti na tehnikom pregledu, pri emu neki tvrde da u tom sluaju treba skinuti i DPF, poto e on bez EGR-a u svakom sluaju brzo stradati, to nas opet vraa na ekologiju i tehniki pregled…

Kod primeraka sa poetka proizvodnje bilo je problema sa curenjem amortizera, to je obino reavano u okviru garancije. Tu su i automobili proizvedeni izmeu maja i oktobra 2016. koji su imali greku na vazdunim jastucima, pa su pozivani na servisnu akciju – ako naiete na takav primerak, proverite da li je to obavljeno.

Osim navedenih problema, Golf 7 generalno vai za kvalitetan i pouzdan automobil. Primerak sa naeg testa do sada vlasniku nije zadavao glavobolje.

Zakljuak

Ovo je automobil sa jasnom namenom – tedljivi porodini transporter. Ako ne traite od njega otru vonju, uzvratie vrlo niskom potronjom goriva. Uostalom, kao to smo rekli, motor i menja nisu ni predvieni za jurnjavu, ali to ne znai da se pri visokim brzinama na auto-putu nee oseati kao kod kue.

Generalni utisak je da je re o zaista kvalitetnom i ozbiljnom automobilu. I ne – ovo nisu hvalospevi zbog toga to je re o Golfu. Golf nije popularan samo u Srbiji, kao to to mnogi kod nas smatraju. Veoma je traen i u Evropi, to pokazuju prodajni rezultati.



Izvorni link

Slični artikli

Top