Stranica
Home > Ekonomija > Banke počele da naplaćuju proviziju na elektronski plaćene račune

Banke počele da naplaćuju proviziju na elektronski plaćene račune


Iz plusa u minus lako se stiže na bankovnom računu i iznenađenja često nisu prijatna. Kao kada vam banka odjednom naplati uslugu koja je do pre dve nedelje bila besplatna, odnosno proviziju na račun koji ste platili elektronski.

Pritom mnogi graÄ‘ani su se udruĹľenjima za zaštitu potrošaÄŤa Ĺľalili da obaveštenje o novom nametu od banke nisu ni dobili. Drugi, iako su dobili mejl, nisu razumeli šta će im od prvog septembra biti naplaćeno, objašnjavaju u “Efektivi”.

“IzmeÄ‘u ostalog se kaĹľe da će biti promenjeno to eksterno, elektronska plaćanja, dinarska plaćanja. Kada sam proÄŤitao pomislio sam da tu uslugu uopšte ne koristim i da me se to ne dotiÄŤe, a onda sam video da se to naplaćuje 29 dinara, svaka ta transakcija”, kaĹľe Dejan Gavrilović iz UdruĹľenja “Efektiva”.

Zašto su počeli da naplaćuju do juče besplatnu uslugu, u banci ne daju odgovor. Tvrde da su obaveštenja o izmenama poslali.

“Naše klijente pravovremeno obaveštavamo o svim izmenama, pa su tako detaljno informisani i o ovoj izmeni u okviru Opštih uslova poslovanja u junu 2019. godine”, navodi “Sosijete Ĺľeneral banka. 

Devet, dvadeset devet dinara ili devetnaest, u zavisnosti od vrste računa, sada košta elektronska transakcija svakog klijenta. Više od iznosa sve ih zanima zašto do juče gratis proizvod, sada ima cenu?

“Zapravo se sve svodi na igru brojeva, banka je pustila besplatno korisnicima taj e-banking, došla je do odreÄ‘enog broja transakcija i da kaĹľemo da je to 100.000 i izraÄŤunali su da ako sada naplate 20 dinara da kaĹľem u proseku da će to biti ÄŤista zarada od dva miliona dinara na meseÄŤnom nivou”, kaĹľe Gavrilović.

I Narodna banka objašnjava – ona ne može da utiče na visinu naplata usluga, ali su banke dužne da jasno i dva meseca ranije obaveste klijenta o svakoj promeni. U protivnom, kažu, klijenti mogu da ulože prigovor banci.

“Iako NBS ne utiÄŤe na poslovnu politiku pruĹľalaca platnih usluga, ona preduzima sve kako bi obezbedila transparentnost naknada koje naplaćuju korisnicima, i da ukoliko korisnik proceni da su naknade previsoke, lako, brzo i jednostavno moĹľe da promeni pruĹľaoca platne usluge i preÄ‘e kod onog koji će mu obezbediti istu uz niĹľu naknadu. PruĹľaoci platnih usluga moraju biti svesni da ukoliko Ĺľele da zadrĹľe postojeće klijente i privuku nove, moraju pruĹľiti najbolji odnos kvaliteta i cene usluge”, saopštila je NBS.

Slično kao i Udruženje Efektiva građane podsećaju da mogu da biraju između više od 20 različitih banaka. A one koji žele da zadrže svoje klijente, da treba da pruže najbolji odnos cene i usluge. Gratis koji se naplaćuje, to svakako nije.



Izvorni link

Slični artikli

Top