Stranica
Home > Ekonomija > Mali: Unapređujemo poslovni ambijent u Srbiji

Mali: Unapređujemo poslovni ambijent u Srbiji


Beograd — Skupština Srbije usvojila je na današnjoj sednici Predlog zakona o računovodstvu, Predlog zakona o reviziji i Predlog zakona o kontroli državne pomoći.


Izvor: B92

Foto: Tanjug/DRAGAN KUJUNDZIC

“Predlog zakona o računovodstvu i Predlog zakona o reviziji imaju za cilj da obezbede kvalitetnije finansijsko izveštavanje u Srbiji, što dalje treba da podstakne domaću privredu i privuče još stranih investicija”, istakao je ministar finansija Siniša Mali.

Dodao je da će pravna lica biti u obavezi da usklade svoje poslovanje sa odredbama novog Zakona o računovodstvu u roku od tri godine od dana kada Zakon stupi na snagu.

On objašnjava da su nove investicije naš ulog za neuporedivo bolju budućnost, ali i potvrda da sve što radimo, u smislu popravljanja poslovnog ambijenta, daje dobre rezultate, saopštilo je Ministarstvo finansija.

Prema rečima ministra, primenjivanje Međunarodnih standarda finansijskog izveštavanja (MSFI) prilikom sastavljanja redovnih godišnjih izveštaja imaće značajan uticaj na smanjenje troškova pravnih lica u vezi sa finansijskim izveštavanjem, obezbediće lakše poslovanje i transparentnije i pouzdanije izveštaje.

“Izmenama Zakona o računovodstvu prihvaćene su preporuke MANIVALA u smislu zabrane krivično osuđivanim licima i njihovim povezanim licima da budu osnivači i vlasnici pravnih lica i preduzetnika koji se bave pružanjem računovodstvenih usluga”, dodao je Mali.

On je rekao da se razmišljalo o pojednostavljenju poslovanja, te da će novim zakonom preduzetnici biti u obavezi da računovodstvene isprave izdaju isključivo u elektronskom obliku, a e-fakture biće obavezne počev od 1. januara 2022. godine.

“Moramo ići u korak sa svetom, i u tom smislu prilagođavamo propise radom na digitalizaciji usluga i smanjenjem birokratskih procedura. Zakon predviđa jednostavnije procedure izdavanja faktura, kao i skraćivanje vremena koje je neophodno za obavljanje ovih poslova. Biće omogućen i brži povraćaj PDV-a”, objasnio je ministar.

Kada je reč o izmenama Predloga Zakona o reviziji, Mali je naglasio da jednu od najvažnijih izmena predstavlja to što su javni nadzor nad obavljanjem revizije i kontrole kvaliteta nad radom revizorske struke objedinjeni u okviru jedne institucije – Komisije za hartije od vrednosti, navedeno je u saopštenju ministarstva.

“Kao zemlja kandidat za članicu Evropske unije nastojimo da naše zakone uskladimo sa EU regulativom. U skladu sa najboljom praksom, postupak revizije će se od sada odvijati u tri institucije, i to u Komori ovlašćenih revizora, Odboru za javni nadzor nad obavljanjem revizije i u Ministarstvu finansija”, istakao je ministar.

Mali je rekao i da će proces od početka kontrole kvaliteta rada revizora do krajnjeg rezultata biti kraći i da će to doprineti kvalitetnijem finansijskom izveštavanju.

Govoreći o Zakonu o kontroli državne pomoći, ministar je istakao da njegovo donošenje ima za cilj poboljšanje transparentnosti prilikom dodele državne pomoći, efikasniju kontrolu i otklanjanje nejasnoća koje su uočene u primeni postojećeg propisa.

“Novim Zakonom o kontroli državne pomoći ispunili smo preuzete obaveze iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju, što omogućava da Komisija za kontrolu državne pomoći stekne status pravnog lica, da raspolaže sopstvenim budžetom i da za svoj rad odgovara Narodnoj Skupštini Srbije”, rekao je Mali.

Komisija će sprovoditi analize dodeljene i instrumenata državne pomoći, ali će i sačinjavati godišnji izveštaj o dodeljenoj državnoj pomoći, godišnji izveštaj o popisu šema državne pomoći. Moći će da zabrani dodelu državne pomoći ukoliko oceni da je neusklađena, ali će moći i da naloži povraćaj već dodeljenih sredstava.

U zakonu su jasno istaknuti i pobrojani instrumenti dodele državne pomoći radi lakšeg snalaženja davaoca državne pomoći, a navedene su i situacije koje ne predstavljaju državnu pomoć, saopšteno je.

Ministar je zaključio da je novim zakonom predviđeno uspostavljanje elektronske baze, odnosno registra državne pomoći i de minimis pomoći, koji treba da budu uvedeni najkasnije u roku od godinu dana od početka primene zakona.



Izvorni link

Slični artikli

Top