Stranica
Home > Ekonomija > Turci spremaju tužbu protiv države: Ako treba idemo i pred međunarodne pravne institucije

Turci spremaju tužbu protiv države: Ako treba idemo i pred međunarodne pravne institucije


Bar — Port of Adria će ako treba i pred međunarodnih institucijama braniti pravo za pretovar kontejnera i generalnih tereta do 2023, ako Luka Bar nastavi da ga krši.


Izvor: Investitor.me

FOTO: Depositphotos/karnizz

Port of Adria ima ugovoreno ekskluzivno pravo za pretovar kontejnera i generalnih tereta do 2023. godine, koje će štititi pred međunarodnim pravnim institucijama ako Luka Bar nastavi da ga krši.

Port of Adrija, kompanija u vlasništvu turskog Global Ports holdinga, saopštila je da to pravo ima do 2023. godine, na osnovu potpisanog kupoprodajnog ugovora od novembra 2013. godine, kao i ugovora o koncesiji od decembra 2013. godine.

Direktor Luke Bar koja je ostala u državnom vlasništvu, Vladan Vučelić, Vijestima je potvrdio prošle nedelje da ta kompanija pretovara kontejnere i da u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima i nedavno potpisanim aneksom ugovora o korišćenju morskog dobra, obavlja pretovar svih vrsta tereta, bez ikakvih formalnih ili faktičkih prepreka.

“Informacija je tačna. U skladu sa pozitivnim zakonskim propisima i nedavno potpisanim aneksom IV Ugovora o korišćenju morskog dobra, Luka Bar obavlja pretovar svih vrsta tereta, bez ikakvih formalnih ili faktičkih prepreka”, naveo je Vučelić.

Iz te kompanije su istakli da kada je Luka Bar 2015. godine prvi put prekršila navedeno pravo ekskluziviteta, Lučka uprava Crne Gore je, kao potpisnica koncesionog ugovora u ime Vlade, “jasno saopštila Luci Bar da Port of Adria ima ekskluzivno pravo pretovara kontejnera i generalnih tereta u periodu od deset godina od privatizacije”.

Iz Port of Adrije su rekli da u slučaju da Luka Bar nastavi da krši ekskluzivna prava koja su Port of Adria dodelile nadležne institucije države Crne Gore, svoje pravo će osigurati i nadoknaditi pred međunarodnim pravnim institucijama nakon objedinjavanja neophodne dokumentacije čija je priprema u toku.

Port of Adria je bivše državno preduzeće Kontejnerski terminal i generalni tereti (KTGT), koje je izdvojeno iz nekada celovite Luke Bar.

Krajem 2013. godine, KTGT je privatizovan prodajom 62 odsto kapitala turskom Global Portsu za oko 8 miliona evra.



Izvorni link

Slični artikli

Top