Stranica
Home > Srbija > SENTA-SUBOTICA: Pruga do kraja godine | Srbija

SENTA-SUBOTICA: Pruga do kraja godine | Srbija



Rada ŠEGRT |

08. jul 2019. 10:15 |

Komentara: 0

Posle obnove koloseka Senta – Subotica, putovanje između dva grada znatno kraće. Investicija od 2,5 milijarde dinara, zamena šina, pragova i tucanika

DO sredine decembra trebalo bi da bude završena rekonstrukcija železničke pruge između Sente i Subotice u dužini od 38,5 kilometara. Vrednost investicije je dve i po milijarde dinara, radovi su počeli još u aprilu, a na koloseku će biti zamenjene šine, pragovi i tucanik. Kako je najavljeno iz “Srbijavoza” novom prugom vozovi će saobraćati prosečnom brzinom od 80 kilometara na sat, a ne kao dosad 20 kilometara za isto vreme. Tako će se ubuduće od Sente do Subotice putovati 45 minuta, a ne duže od sat vremena, kako je sada.

– Planiran je i drugačiji red vožnje, jer se uvodi linija Subotica-Senta-Subotica, kao i dva para kompozicija na liniji Subotica-Senta-Kikinda-Subotica. Očekujemo da će za nekoliko meseci železnički putnički saobraćaj na ovim relacijama biti konkurentan drumskom, ne samo zbog bržeg putovanja vozom, već i zbog četiri puta jeftinijeg prevoza – očekuju u “Srbijavozu”.

Obnovom pruge na dobitku će biti ne samo putnici već i privreda, istaknuto je na sednici Severnobanatskog upravnog okruga, koja je pre nekoliko dana održana u Senti, a bila je posvećena upravo ovoj temi.

– Novom prugom moći će da se prevozi veći tereti, jer će osovinsko opterećenje šina biti veće za oko 25 odsto, što je od velike važnosti za povećanje obima teretnog transporta. Za teretni prevoz robe takođe je važno da će uskoro početi rekonstrukcija brane na Tisi kod Novog Bečeja, pa će brodovi sa Dunava direktno moći da dolaze na pristanište u Senti, a to znači da više neće biti potrebe za pretovarom tereta negde na Dunavu. Na ovaj način pristanište u Senti dobiće mnogo veći značaj, jer će roba moći direktno da se transportuje Dunavom do Nemačke, na primer, ili čak do Crnog mora – objasnio je Rudolf Cegledi, predsednik Opštine Senta.

Pročitajte još: Brzi vozovi iz Subotice za 270 dana

Načelnik Severnobanatskog upravnog okruga Nikola Lukač naglašava da železnički teretni saobraćaj sada najviše koristi fabrika Metanolsko-sirćetni kompleks u Kikindi i da je kikindskoj privredi interesantna i deonica pruge ka rumunskoj granici, u dužini od desetak kilometara.

– Zalagaćemo se za rekonstrukciju i tog pravca – izjavio je Lukač.

Oživeće železnička stanica u Senti

OLAKŠANjE I ZA STUDENTE

DOK traje rekonstrukcija pruge Senta-Subotica, putnici iz Kikinde, među kojima je najviše studenata, do Sente putuju vozom, u Senti presedaju, i do Subotice idu autobusom. Iz kikindske lokalne samouprave predloženo je da jedna linija od Subotice preko Sente do Kikinde saobraća petkom uveče, upravo zbog studenata.

HTELI DA UKINU…

ŽELEZNIČKI putnički saobraćaj od Kikinde do Subotice pre nekoliko godina, inače, bio bi ukinut zbog neisplativosti i malog broja putnika. Lokalne samouprave odlučile su da dotacijama iz budžeta održe prugu, pa Kikinda, na primer, godišnje za to izdvaja 410.000 dinara.



Izvorni link

Slični artikli

Top