You are here
Home > Vesti > Srbiji predat prvi Štadlerov brzi voz; Vučić: Moderni vozovi na našim prugama

Srbiji predat prvi Štadlerov brzi voz; Vučić: Moderni vozovi na našim prugama

Fallback Image


Vučić je izjavio da novi, moderni vozovi, koji će novim srpskim prugama ići 200 kilometara na sat, od kojih će jedan oko 1. marta biti u komercijalnoj upotrebi od Beograda do Novog Sada, znače novo vreme i novu Srbiju i nešto na šta ćemo polako početi da se navikavamo – da je naša zemlja uspešna.

“Viktor Igo je rekao da snovi stvaraju budućnost. Mi smo decenijama uništavali sopstvene resurse, nestajale su nam pruge, nismo ih održavali, a kamoli obnavljali… Vozovi nam bili stari i staromodni, da smo bili srećni kada bismo prelazili 26 km na sat…”, rekao je Vučić.

brzi, voz

Danas, suprotno tome, Srbija može da se pohvali kupovinom tri ovakve fantastične garniture vozova, vredne gotovo 52 miliona evra, kojima ćemo uskoro moći da se vozimo po najmodernijim prugama.

Predsednik kaže da će oko 15. novembra početi testiranje pruge Beograd – Stara Pazova, a da oko Božića 2022. godine će krenuti i testiranja pruge Stara Pazova – Novi Sad te da očekuje da će danas promovisani brzi voz u komercijalnoj upotrebi biti oko 1. marta sledeće godine.

Nadovezao se na reči ambasador Švajcarske koji je rekao da novi vozovi znače novu eru za Srbiju, poručujući da oni znače i novu Srbiju, novo vreme i nešto na šta nismo navikli, ali ćemo početi da se navikavamo – da Srbija bude uspešna.

Vučić je istakao da Srbija jedina u regionu ima ovakve vozove, moderne, luksuzno opremljene, na sprat, sa mestom za bicikle, prtljag, aparatima za kafe, sokove…

“Ovo je velika novina i pokazuje koliko smo zemlju uspeli da promenimo za nekoliko godina, promenili očekivanja ljudi, jer toliko toga možete da uradite kada verujete u sebe, svoj narod i sopstvene mogućnosti”, rekao je Vučić.

vucic, stadler, brzi, voz

On je zahvalio Švajcarskoj i na pomoći koju je pružila Srbiji u uvođenju dualnog obrazovanja, koje nam daje prednost u odnosu na druge zemlje.

“Ponosan sam što će ovi najbolji vozovi saobraćati srpskim prugama.

Snovi postaju realnost kad veruje u njih, borite se za njihovo ostvarenje, sigurni da radom to možete da postignete”, rekao je Vučić.

Dodao je da će takvi vozovi saobraćati i ka Nišu, Dimitrovgradu, Preševu…

“Gledaćemo da Srbija ide brže napred, i brže nego do sada”, poručio je predsednik Srbije.

vucic, brzi, voz

Brzi voz može da ide brzinom od 200 kilometara na sat i prvi je dabl-deker, odnosno voz na sprat, koji će saobraćati prugama u Srbiji.

Voz je osposobljen za ETCS (Evropski sistem upravljanja vozovima) – oblik signalizacije koji koriste mnoge evropske zemlje koje mogu upravljati vozovima iz centra.

U Srbija vozu ističu da će Srbija dobila prvo voz prilagođen tom sistemu.

Primopredaji brzog voza u železničkoj stanici “Novi Beograd,” prisustvovali su ministar građevine, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, predstavnici kompanije “Štadler Bušnang AG” i ambasade Švajcarske u Beogradu.

Takođe prisustvovali su i bivši nemački kancelar Gerhard Šreder i ambasador Švajcarske Urs Šmid.

Inače, brzi voz je stigao u sredu 27. oktobra u Suboticu, a preostala dva voza trebalo bi da budu isporučeni do kraja godine.

vucic, voz

Nakon predstavljanja karakteristika brzog voza, organizovana je probna vožnja do Železničke stanice “Beograd Centar”.

Ugovor sa kompanijom “Štadler” o nabavci brzih vozova potpisan je u aprilu ove godine.

Vozovi će saobraćati na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad koja će, kako je najavljeno, građevinski biti završena do kraja godine.

Nakon toga sledi testiranje brze pruge i vozova, a građani će do marta moći da putuju novim i modernim vozovima. Putovanje između Beograda i Novog Sada trajaće samo pola sata.

Jedini ponuđač koji je dostavio ponudu na tender za nabavku vozova bio je renomirani švajcarski proizvođač Štadler, sa ponuđenom cenom od 62,2 miliona evra (62.197.200 evra sa PDV-om).

stadler, brzi, voz

U pitanju su tri najsavremenije, dvospratne elektromotorne garniture, izuzetnog komfora.

U vozu ima ukupno 316 sedišta, uključujući i mesta za smeštaj osoba sa smanjenom pokretljivošću.

Takođe, postoji wifi internet, displeji koji pokazuju zauzetost sedišta i mini bar.

Karta će, prema ranijim najavama, koštati najverovatnije oko 1.000 dinara.

“Dva puta dnevno će građani moći da putuju direktno od Beograda do Novog Sada i stignu za 30 minuta i to će koštati oko 1.000 dinara, bez mnogo stajanja. Neki vozovi će se zaustavljati na više stanica i vožnja će biti jeftinija, a trajaće oko 48 do 52 minuta”, rekao je ranije Momirović.

Šmid: Brzi voz početak nove ere u javnom saobraćaju u Srbiji

Dolazak novog brzog voza u Srbiju, švajcarskog proizvođača “Štadler” je početak nove ere u javnom saobraćaju u Srbiji, izjavio je ambasador Švajcarske u Srbiji, Urs Šmid, na svečanom predstavljanju.

urs, smid

Šmid je kazao da je impresivno vreme tokom kojeg je Srbiji isporučen brzi voz, podsetivši da je ugovor potpisan 8. aprila ove godine.

“Čestitam Vladi Srbije i kompaniji Štadler na tom uspehu u preciznosti, ovo su izuzetne vesti”, rekao je ambasador.

Dodao da je današnja promocija jedan u nizu “švajcarsko-srpskih priča” i podsetio da je pre nekoliko nedelja obeleženo 20 godina od dolaska tramvaja iz Bazela u Beograd.

Šmid je rekao da Švajcarska i Srbija obeležavaju 30 godina saradnje, navodeći da se ono što je počelo humanitarnom pomoći 1991. godine razvilo u obuhvatnu bilateralnu saradnju.

“Kroz brojne projekte podržavamo inovacije i modernizaciju kao zalaganja Vlade Srbije kada je reč o državnoj upravi, obrazovanju, kazao je ambasador.

brzi, voz, unutrasnjost

Ukazao je i na doprinos Švajcarske dualnom obrazovanju u Srbiji, kao i u energetici, infrastrukturi i drugim oblastima.

“Švajcarska je dugo angažovana u Srbiji i odlučna je da tako i nastavi. Ubeđen sam da postoji veliki potencijal za produbljivanje saradnje, ne samo u oblasti javnog saobraćaja, već i u drugim sferama”, rekao je Šmid.

Vlasnik Borda direktora kompanije Štadler, Peter Šuler, izrazio je zadovoljstvo zbog isporuke brzog voza Srbiji i naveo da je to učinjeno u rekordnom roku.

“Do sada smo prodali 500 takvih vozova u 12 zemalja sveta, među kojima su Nemačka i SAD”, rekao je Šuler i naveo da je reč o inovativnim, modernim vozovima koji dostižu brzinu od 200 kilometara na sat.

Mašinovođa: Fenomenalan osećaj upravljati Štadlerovim vozom

Srpska železnica dobila je nov, savremen voz kakav imaju železnice širom Evrope i sveta, kaže mašinovođa Saša Rančić koji je danas tokom promotivne, probne vožnje upravljao prvim isporučenim brzim vozom.

”I mi sada imamo nešto novo i savremeno, kao što imaju Evropa i svet. Počinjemo da razvijamo železnicu nakon dugo, dugo godina”, rekao je Rančić za Tanjug posle probne vožnje od železničke stanice ”Novi Beograd” do železničke stanice ”Beograd Centar”.

novi, brzi, voz

U vozu je, između ostalih, bio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji je prisustvovao zvaničnoj primopredaji voza.

Rančić, koji je 32 godine mašinovođa, ističe da je “fenomenalan osećaj” upravljati brzim “Štadlerovim” vozom koji je proizveden po najsavremenijoj tehnologiji, koja je, kaže, primenjena na železnicama širom Evropa i sveta.

“Imamo sličan voz koji je stigao pre 5-6 godina, ali ovaj je još savremeniji”, navodi Rančić.

Ističe da je glavna specifičnost voza u maksimalnoj brzini koju može da razvije, od 200 kilometara na sat, a kojom će se kretati na pruzi Beograd-Novi Sad.

Da bi voz mogao da razvije tu brzinu, opremljen je Evropskim sistemom bezbednosti železničkog saobraćaja – ETCS.

“To znači da postoji kabinska kontrola i da možemo da pratimo saobraćaj i vozove na pruzi i sprečava da dođe do nesreća”, objašnjava Rančić koji je u Švajcarskoj sa kolegom prošao petodnevnu obuku za upravljanje novim brzim vozom, a stečeno znanje preneće ostalim kolegama.

voz, masinovodja

Obučavali su nas u ispitnoj fabrici Štadlera gde se vrše završna ispitivanja vozova. Imali smo teorijsku nastavu i časove u vozu gde su nam instruktori objašnjavali kako se upravlja vozom”, kaže Rančić.

Impresioniran je švajcarskom železnicom i vozovima koji su, kaže, ”tačni u minut”.

”Imaju veoma razvijenu železničku liniju, polasci su cesti u svim pravcima, a svi su tačni bilo da je reč o lokalnim ili međunarodnim linijama. Stanice su čiste, uređene”, kaže Rančić.

Vučić: Saobraćaj na novoj autobuskoj u martu, radovi do kraja 2022.

Predsednik je izjavio da će saobraćaj na novu autobusku stanicu na Novom Beogradu biti prebačen u februaru ili martu, a da će radovi na samoj stanici biti završeni tokom sledeće godine.

Vučić je kazao i da će radovi na železničkoj stanici “Beograd centar” krenuti u martu, kao i da će to brzo biti završeno jer partner koji treba da izvodi radove je spreman, ali su do sada bile problem potrebne dozvole.

“Da li je moglo ranije, verujem da jeste, ali nismo ni sanjali da ćemo ovo imati i sam imam dozu džangrizavosti da nešto novo tražim, ali bio sam srećan ovog jutra kada sam pogledao prizore Beograda iz ovog voza. Vidite novi grad, novu zemlju, modernu Srbiju, uspešne i zadovoljne ljude koji mogu da se mere sa ljudima koji žive u Nemačkoj, Švajcarskoj, Austriji, a ne sa siromašnim Balkanom”, kazao je Vučić.

Navodeći i da bi sam voleo da nekada stvari funkcionišu brže u našoj zemlji, posebno kada ima novca, Vučić je kazao da se nažalost ne može uvek sve.

aleksandar, vucic

Na pitanje da su prekoračeni rokovo oko preseljenja autobuske stanice i završetka radova na železničkoj stanici Beograd centar, rekao je da je da su njegovi prethodnici govorili da će 2009. izgraditi metro, a ukazuje da tek sada, u novembru počinje gradnja metroa.

Takođe, kaže i da je slušao o tome kako će da izgrade puteve i pruge.

“Nije izgrađen nijedan auto-put, nije izgrađena nijedna pruga, nijedan voz nije dovučen u zemlju. Sve je to došlo posle 2013. godine”, kazao je predsednik.

Ističe da ovakav voz kakav je danas promovisan Srbija nije mogla ni da sanja.

“Uspeli smo novu stanicu da uradimo i otvorimo posle decenija snivanja da se železnička stanica izmesti iz onog dela grada, kao što radimo sa autobuskom stanicom i verujem da će to u mnogome pomoći i pri ulasku i izlasku iz grada”, kazao je Vučić.

Naglasio je da je promenjena paradigma da je Srbija gubitnik i da je to učinjeno za nekoliko godina.

Prema njegovim rečima, od najvećih gubitnika, koji su u svemu najlošiji, Srbija je postala prva u regionu u svemu.

“To nikome ne nabijamo na nos, ali da možemo da se ponosimo lepotom i da razmišljamo šta je sledeće, to možemo”, kazao je Vučić i najavio da će uskoro biti započeti radovi na pruzi Novi Sad – Subotica, a zatim početkom sledeće godine da će biti otvorena deonica Đunis – Stalać na pruzi Beograd – Niš, što je nekih 16, 17 kilometara, gde će da idu vozovi 200 kilometara na sat.





Izvor

Similar Articles

Top